    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
    Date: Thu, 8 Jan 2015 05:30:33 +0100
    <549180b5$0$21551$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 549180b5$0$21551$6...@n...neostrada.pl

    > Ale czemu zli kredytobiorcy maja czekac do upadku skok ?
    > Zbankrutowac zawsze moga.

    Mogą zawsze, o ile nie są zbyt mocno ,,spokrewnieni'' z właścicielami SKOK. ;)

    > Ale w tym celu nie mozna dopuscic do upadku SKOK, bo wtedy wchodzi syndyk i zabiera
    te wladze :-)

    Kupujesz spodnie, pierzesz prasujesz...
    Po jakimś czasie wyrzucasz, bo są zużyte, a Ty masz nowsze. :)

    > Ba, nie wahalbym sie nawet napisac "nasze", tzn ich, klientow, wlasna spoldzielnia
    :-)

    Niemal jak fabryki w PRLi. ;)

    > Moze po prostu KNF teraz latwiej zareagowac szybko i energicznie,

    (; Natychmiast I Energicznie? ;)

    > bo dawniej bylby problem ze deponenci na lodzie zostali.

    Zgadza się -- teraz może, bo teraz obejmuje opieką. ;)

    > Ale SKOK wczesniej mialy klientow. Na gwarancjach im widac malo zalezalo.

    Gwarantem był Kościół. :)

    > Nikomu tez chyba nie zalezalo na przyciaganiu klientow
    > do SKOK - moze z wyjatkiem ich prezesow.

    Mnie zależało -- z tym zgadzam się. :)

    > Ba, wrecz im do ustawy wpisalo ze moga kupowac pewne papiery, w szczegolnosci
    obligacje :-)

    Im -- czyli SKOKom?

    > Przy czym ... nasze panstwo na razie wnioskow o kredyt nie sklada, tylko wlasnie
    rozne obligacje emituje i sprzedaje tym, co chca
    > kupic ...

    Czym różni się kredyt od (; emitacji obligacyjnej? ;)

    > Ale one raczej placa, a tu mamy 80% przeterminowanych kredytow.

    One płacą? Ale one miały płacić pod rządami Kaczyńskich nie Tuska. :)
    Gdy kura trafiła w cudze ręce -- warto ją zarżnąć (aby nie znosiła
    jaj obcym ludziom), gdy nie można jej odzyskać. :)

    > Tak ogolnie to sie mowi, ze obligacje panstwowe sa nisko oprocentowane, bo
    bezpieczne.

    Co ma bezpieczeństwo do zysków SKOKów?
    Państwo decyduje o rentowności i zyskach, a nawet potrafi
    jakoś zwolnić z podatków tych, którzy lokują w obligacje.
    Gdy ja kupiłem kiedyś obligacje -- odliczyłem je od
    podstawy opodatkowania. Zaoszczędziłem na tym sporo,
    choć zyski głupio ulokowałem w MiniDisk Sonego. :)
    (w sumie około 24 tysięcy pln ze 20 lat temu)
    Jednym z zadań tego MD było nagrywanie rozpraw sądowych. :)

    > U nas jakies dziwne rzeczy sie dzieja, ale chyba nadal zwiazku ze SKOK nie ma to
    wielkiego - chcesz atrakcyjna oferte budowac,
    > lokujac pieniadze klientow w obligacjach ?

    Dlaczego nie?

    > Na razie zauwaz, ze to to kilka SKOK padlo, reszta sie trzyma ...

    Tak -- na razie chyba tylko 3 SKOKi. Reszta czeka spokojnie
    w kolejce, bez awantur, bez pośpiechu, bez paniki... IMO
    operacja przygotowana została starannie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'