  • Data: 2002-09-01 08:28:00
    Temat: Re: SKOK oferta
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

    Hello All!

    31 Aug 02 18:18, krab -> do All:

    k> Mariusz ! zaprawde powiadam Ci, ze strasznie naciagasz - zwlaszcza w
    k> porownywaniu skokow do instytucji bankowych typu NBP

    Porównanie dotyczyło podobieństw w wielowarstwowości struktur, podmiotów i
    podziale kompetencji.
    A nic nie naciągam bo BFG tak właśnie działa jak wyżej napisałem.

    k> skoczki sa tandetnymi spoldzielniami - nie maja ani praw ani
    k> obowiazkow bankowych !

    Prawa i obowiązki wynikają z ustaw!
    Banki na podstawie ustaw i regulacji prawa bankowego, a SKOKi na podstawie
    ustaw o spółdzielczości i ustawy o tworzeniu i funkcjonowaniu SKOK.
    Ponadto obie struktury (banki i SKOKi) podpadają pod Kodeks Cywilny.
    Nie ma w SKOK prawnie nic bardziej "tandetnego" niż w bankaach.

    k> To nie jest zadna corka powiadasz ?? to JAK
    k> wytlumaczysz, ze TUW podlega !!! (sic) pod tę samą radę a ponadto !!
    k> że we władzach obu NIBY (wg Ciebie niezaleznych :-))))) ) organizacyji
    k> zasiadają DOKŁADNIE TE SAME osoby ?

    Już napisałem, - Nie myl Krajowej Rady Spółdzielczości z Kasą Krajową SKOK, TUW
    SKOK i SKOK'ami. TUW to spółdzielcze towarzystwo ubezpieczeniowe powołane
    ustawą o SKOK. KRS to zwiazek spółdzielców, a KKSKOK to zwiazek SKOK'ów i ich
    depozytariusz.

    Banki są państwowo-prywatne, prywatne i spółdzielcze, a w związku regulacjami
    prawnymi podlegają też pod "te same osoby" i instytucje jak n.p. ZBP i BFG oraz
    są obowiązkowo powiązane z NBP jako depozytariuszem.

    k> jka tzeba dzielic zyski - to rada krajowa jest piwersza,

    Znowu mylisz Krajową Radę Spółdzielczości z Kasą Krajową SKOK.
    Kasa Krajowa SKOK to depozytariusz (podobnie jak NBP w przypadku banków).
    - A poza tym, co to ma do rzeczy!,

    - i (WAZNE!!!) jakież to _ZYSKI_ ma organizacja "non-profit" ???

    - "Kasa prowadzi działalność niezarobkową"

    k> placic - to glowny motyw w ich niezaleznosci :_0 Zbankrutowal
    k> oddzialik zakladowy ? a co nas pseudo-rade-pseudo-krajową - obchodzi

    k> już samo porównanie jakiejś marnej spółdzie-spólki do NBP jest
    k> śmieszne

    nie wiem co jest śmiesznego w roli depozytariusza członków związku.
    - NBP jest depozytariuszem banków.

    - "SKOK może zaciągac pozyczki i kredyty wyłacznie Kasie Krajowej, a saldo
    wzajemnych zobowiązań Kasy i Kasy Krajowej nie może przekraczać 40% aktywów
    Kasy."

    - "Nadwyzka bilansowa zostaje przeznaczona na zwiekszenie funduszu zasobowego."

    - "Straty bilansowe pokrywane są z funduszu zasobowego, a wczęści
    przkraczającej fundusz zasobowy - z funduszu udziałowego."

    Czy banki spółdzielcze, (czyli komercyjne jednostki spółdzielcze działające w
    oparciu o prawo bankowe i podlegające tym samym rygorom prawnym i jednostkom co
    inne banki w Polsce), też uważasz za "śmieszne"?
    Przecież one też są członkami KRS, a to że są bankami oznacza tylko to, że
    działają w oparciu o inne regulacje ustawowe niż SKOK.

    k> mnóstwo.

    k> no nawet przeczytałem (kiedyś) :-))
    k> a Ty czytałeś ?? serio ?

    Owszem, przeczytałem (jak pierwszy raz zamierzałem skorzystać ze SKOK).
    Było to ładnych parę lat temu, - obecnie już tylko starannie czytuję statuty (i
    regulaminy) poszczególnych SKOK, - to wystarczy.

    k> nawet jeśli tylko jedna - to ma ona gwarancję skarbu państwa - czujesz
    k> różnicę z gwarancją daną samemu sobie ??

    NBP jest instytucją niezależną od Rządu i Skarbu Panstwa (Patrz: Konstytucja
    RP, rozdzał X).

    NIE MA żadnych "gwarancji skarbu państwa" w odniesieniu do banków!
    Gwarancje SP są na emisje papierów wartościowych SP.
    NBP jest emitentem papierów SP, a nie gwarantem.
    Podobnie SP nie jest gwarantem dla NBP i vice versa.

    Jak samorzad Gminy wejdzie w porozumienie z PKO BP SA, to ten ostatni (jako
    bank emitetnt) moży być emitentem obligacji dla Gminy, ale nic z tego nie wynika
    w sensie gwarancji dla tych obligacji.

    k> no słyszałem ! Ty nazywasz to zamknięciem - ja nazywam bankructwem !
    k> Po rozmowie z Tobą w tym temacie - udało mi się nawiązać kontakt z
    k> takim szaraczkiem z upadłej kopalni - on nawet nie był świadom, że
    k> stracił wpisowe z dzisiątków lat !

    Krab, sorry, ale nawet nie wiesz o czym piszesz.
    Wpisowe jest bezzwrotne, - mogł co najwyzej stracic udział w wys. 20-50 zł i
    składki na IKS (przeważnie 10 zł /mc).
    A jeśli "nie był świadom", to po prostu nie wykonał żadnego ruchu w celu ich
    odzyskania lub "przepisania" do innego SKOK - bo taka forma też jest
    gwarantowana i praktykowana.
    Formalnie nadal ma te udziały i składki.
    Wątpię też, by ten SKOK działał na terenie jednego zakładu/huty.
    Jesli są inne oddziały/filie, to automatycznie przeszedł do innej - nadal
    działającej.

    To co napisałeś wyżej właśnie dobitnie dowodzi, że zupełnie nie znasz realiów
    i po prostu siejesz panikę.

    - "Podział, likwidacja lub upadłość Kasy odbywa się w trybie i na zasadach
    określonych w ustawie - Prawo Spółdzielcze oraz w ustawie o spółdzielczych
    kasach oszczędnościowo-kredytowych."

    - "Byłemu członkowi przysługuje prawo do udziału w funduszu zasobowym i innym
    majątku Kasy proporcjonalnie do wniesionych przez niego aktywów."

    Grobelny i piramidy finansowe nie działały na zasadach określonych przez
    prawo bankowe ani ustawe o SKOK!

    k> no jakos nie slyszlem zadnej rozpierduchy z ww powodu

    ja to właśnie uznaję za dowód, że żaden SKOK nie dotknął boleśnie swoich
    członków, w przeciwienstwie do klientów różnych piramid inwestycyjnych i
    niestety także licznych klientów upadłych banków.
    Przypomnij sobie co się ostatnio działo w mediach jak Wschodni Bank
    Cukrownictwa _ograniczył wypłaty_ z powodu braku płynności.

    k> nie sadze bym w nich znalazl, że mają prawo prowadzić działalność
    k> bankową - nestety ją prowadzą

    Nie prowadzą!
    Nie mają prawa n.p. do emisji obligacji, kredytowania inwestycji itd, itd,
    itd... - O ograniczeniach w lokowaniu nadwyżek już pisałem.
    Są po prostu wspólnotami oszczędnościowo-pożyczkowymi z uprawnieniami do
    prowadzenia rachunków osobistych dla osób fizycznych.

    Radzę zapoznać się choćby ze statutem pierwszego lepszego SKOK, a ponieważ
    nie mam zamiaru przepisywać tu ustaw i statutów _uważam temat za wyczerpany_.

    Masz nieuzasadnioną niczym awersje do SKOK i to Twoje prawo, - omijaj je z
    daleka, - ale nie wciskaj ludziom że to są instytucje nie umocowane prawnie,
    bez gwarancji i w typie BKO Grobelnego.

    Gwarancje mają lepsze i oprocentowanie lokat znacznie wyższe niż banki, co
    wynika właśnie _z ich działalności "non-profit"_ i ograniczeń ryzyka w
    lokowaniu nadwyżek bilansowych.

    Są tworzone i działają nie tylko przy hutach, kopalniach, zajezdniach autobusow
    ych i tramwajowych itp.

    W W-wie SKOKi funkcjonują n.p. m.in. przy takich instytucjach jak:

    - Szkoła Główna Handlowa, - SKOK "SGH". (zamknięty - tylko dla personelu
    uczelni i w drodze wyjątku dla pracowników innych wyższych uczelni).
    - Stołeczna Komenda Policji, Pałac Mostowskich, - SKOK "Nike" (zamknięty, -
    tylko dla Policji)
    - Główny Urząd Statystyczny - SKOK "GUS" (zamknięty, tylko dla pracowników)
    - Powszechny Zakład Ubezpieczeń - SKOK "im. F. Skarbka" (w zasadzie zamknięty)
    - Telewizja Polaska S.A, - SKOK "TVP" (teoretycznie otwarty w ramach grupy
    "Mazowsze")

    Jeśli uważasz, że ludzie z w/wymienionych instytucji (w tym znawcy zagadnień
    prawnych i ekonomicznych z wyższych uczelni) to "głupie szaraczki",- robole bez
    rozeznania prawnego, ekonomicznego, nie umiejący liczyć, które dają sie nabrać
    na "kasy Grobelnego", to ja zaczynam poważnie współczuć nie im, ale Tobie...

    W USA SKOK nazywa sie Credit Union, - (to dla tych co nie wiedza...)
    - Więc wszyscy którzy n.p. ubezpieczyli sie w CU, są tak naprawdę w SKOK, -
    tyle że amerykańskim.
    - raczej tu należy "w razie czego" użyć - "pisz na Berdyczów"...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-