  • Data: 2009-07-02 11:51:59
    Temat: Re: Samodzielne pozyskanie CHF
    Od: "Tolek" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł <root@[127.0.0.1]> napisał(a):

    > w mille od dawna mozna bylo sobie przypiac darmowe konto walutowe
    > do rat kredytu i kosztowalo to tyle co zwykly aneks, czyli 100pln.
    > jak ktos pomyslal o tym wczesniej, to nie zabuli teraz 500pln.
    Kto pomyślał, ten teraz szuka możliwości zakupu franków. Generalnie za dawnych
    czasów można było w Mille załatwić kilka rzeczy na raz jednym aneksem, a wtedy
    można powiedzieć, każda kolejna była gratis. Ale to już OT.
    Generalnie 500 PLN w Mille jest teraz ceną zaporową, więc nie spodziewam się
    jakiegokolwiek zwiększenia ilości osób spłacających kredyt bezpośrednio w CHF
    ponad tych co pomyśleli wcześniej :)

    A dokładnie. Tyle że masz 3 miejsca do odwiedzenia: bankomat, kantor, oddział
    Mille. Problem jest taki, że nie wszystkie kantory mają CHF na stanie, więc
    jeszcze nie udało mi się tego zrobić w obrębie jednego centrum handlowego.

    Propozycja DB jest jednak

    > ale w mille tez mozesz kupic franki za pomoca myszki.
    > robisz przelew z darmowego konta pln, ktore daja do kredytu
    > (sciagaja z niego ubezpieczenia) na konto walutowe i juz.
    Ale po co? Przecież po tym kursie Mille spłaca kredyt z konta PLN. Podpisywać
    aneks tylko po to, zeby sobie przelewać pieniądze z konta na konto w Mille
    jest bez sensu. Cała idea polega właśnie na znalezieniu tańszego źródła franków.

    > tak wiec, miedzy db, a mille narazie widze jedynie kwestie
    > roznic w kursie sprzedazy waluty.
    Ale jak wyżej - to jest właśnie cały deal w rekomendacji S II i zmianie waluty
    spłaty kredytu. Po to pozyskujesz CHF poza Mille, ażeby mieć niższy spread niż
    6,06%. DB w tym momencie ma koszt franka porównywalny z kantorami (i to tymi
    tańszymi) a cała operacja zajełaby mi mniej niż napisanie tego posta.

    Usilnie tylko szukam haczyka. Póki co wyczytałem gdzieś, że te zasady będą
    obowiązywać tylko w określonym czasie. Poza tym DB może zwiększyć spread tak,
    żeby 4% już nie były takie dobre.

    btw. DB już się chwali na stronie:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbfrank

    W.