  • Data: 2005-03-31 20:14:22
    Temat: Re: Santander PTF oprocentowanie
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niezgadzać się masz prawo. Do tej pory kilka banków ma oprocentowanie
    ustalane przez zarządy i są dość konkurencyjne. Niektóre z nich
    zapowiadaja przejście na LIBOR lub WIBOR oraz marżę.
    Przeniesienie kredytu do innego banku to nie taki wielki kłopot, a i
    koszty bywają śmieszne. Zajmuje się takimi manewrami i jak dotąd idzie mi
    całkiem nieźle. Wiele osób jest zdziwionych, że sprawy da sie załatwić w
    dwa-trzy tygodnie, a zaoszczędzić można naprawdę sporo. Banki licza na
    taki marazm swoich klientów. Czsem wystarczy poprosić bank o historię
    kredytu i już pada propozycja znacznych obniżek oprocentowania.
    Nie bardzo także rozumiem dlaczego ludzi mających czy biorących kredyty w
    bankach z "zarządowym" oprocentowaniem uwaZasz za samobojców. Czyżbyś miał
    jakieś doświadczenia? A może pracujesz w PKO SA i nie udaje ci się wykonać
    budżetu?(bo klienci nie zawsze dają się wy.....ć)

    Oczywiście sytuacja zależy od rodzaju kredytu. Ja widzę jednak następujące
    koszty i kłopot przy zmianie banku:
    1. Koszt wypisu z KW
    2. Czasami wymagany wycena nieruchomości
    3. Czasami (zależy od sądu) pobierana opłata za zniesienie dotychczasowej
    hipoteki w KW i wpisanie nowej
    4. Prowizja za nowy kredyt
    5. Podwójne różnice kursowe przy krecyie walutowym

    Oczywiście długoterminowe powyższe działania mogą się opłacać i koszty te
    mogą się szybko zwrócić. Ale to ja chcę decydować kiedy zmienię bank, a nie
    bank zmieniając oprocentowanie mnie do tego przymusi. Wystarczy spojrzeć na
    to forum, gdzie ludzie się żalili, że np. Multibank zmieniał oprocentowanie
    i nie wiedzą dlaczego o tyle zostało im podniesione. Nie mają żadnego punktu
    odniesienia. Ja mam właśnie w Multibanku konto z linią kredytową, gdzie
    oprocentowanie jest ustalane przez bank. Gdy stopy procentowe rosły
    oprocentowanie rosło. Gdy stopy zmalały to spadło oprocentowanie rachunku,
    ale kredytu już nie.
    A w Pekao SA zamknąłem rachunek kilka lat temu, co bardzo sobie chwalę. Moja
    styczność z kredytami hipotecznymi jest pozazawodowa - jestem klientem,
    który stara się nie dać wpuścić w maliny.