    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Santander VISA Select bez dodatkowej opłaty?
    Date: Thu, 30 Nov 2023 18:50:24 +0100

    On Mon, 27 Nov 2023 05:26:34 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > Visa swego czasu próbowała narzucić polskim bankom rozliczanie w PLN,
    > oczywiście dlatego, że dla konwersji "dowolna waluta"->euro miała
    > o wiele niższą prowizję niż dla konwersjie "waluty"->PLN, w tym EUR->PLN
    > (a już jak ktoś płacił rachunek w euro to oczywiście nic nie zarabiali - a zapewne
    > takich transakcji była olbrzymia większość).
    > Udało mi się prawie ze wszystkimi oprócz skarbonki, żubra (oni to zawsze byli
    dziwni
    > do dziś rozliczają w USD) i właśnie bzwbk.
    > Potem visa odpuściła i kilka banków, która zmusili, wróciło do rozliczania w EUR,
> [...]

    A mozesz troche temat rozwinąć?

    W przypadku karty w PLN ...
    -duza ta prowizja? Moze tu sie kryje tajemnica tych wysokich prowizji
    dla klienta ?
    ... ale nie, przeciez wielowalutowe są dla klienta "darmowe" - Visa
    tu zadnej prowizji nie chce?

    -ale kursy Visa w miare dobre, a jak rozumiem uwalniało by to bank od
    kłopotu przewalutowania
    ... czy to wcale nie kłopot, bank chce miec dużą wymianę walut,
    bo na tym też zarabia.

    -a co w sumie nasze banki chciały osiągnąc? rozliczyc sie ze sklepem
    czy Visą w euro, zapłacic Visie mniejszą prowizję, a od klienta pobrać
    wysoką, bo to panie przewalutowac trzeba ..

    J.