  • Data: 2008-03-03 08:33:42
    Temat: Re: Santander i wczesniejsza splata kredytu.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Mar, 13:17, "Aga" <a...@o...pl> wrote:

    > Zreszta skoro jestem w banku, to podpisuję to pismo i jest ono faksowane do
    > centrali - czas dojścia faxu to 1 minuta?. I w moim interesie jest nadać
    > pieniądze jak najszybciej, bo gdy się okaże, że zaksięgowali oni pieniądze w
    > czwartym dniu a nie trzecim to znowu mogą jakieś chore odsetki zaksięgować.
    > A jak widać w moim przykładzie: pieniądze przelane przeze mnie z banku
    > Millenium w czwartek po południu oni dopiero zaksięgowali w poniedziałek po
    > południu [fax już mieli!!!], więc się nie spieszą z niczym.
> [...]

    No wiesz, ksieguje sie na podstawie przelewow, a nie faksu. Skoro
    wyslalas w czwartek po poludniu, wyszly sesja w piatek rano, mogly byc
    zaksiegowane najwczesniej w piatek po ok. 12ej. Nie mialas szczescia
    (nie wiem, jak szybko dziala Millenium i Santander w kwestii
    rozliczen), pojawil sie weekend i pieniadze zaksiegowano w
    poniedzialek.

    Jednak skoro tak, to nie powinni byc zaskoczeni, bo pismo zlozylas w
    czwartek, a pieniadze wplynely w poniedzialek - po 3 dniach.
    Natomiast, zdaje sie, ich pracownicy to nogi - musisz to uwzgledniac i
    wyprzedzac ich myslenie (niestety), bo to Ty ponosisz koszty. Jak
    mozna wyliczac komus kwote do splaty kredytu na dzis, skoro wiadomo,
    ze rozliczenie nastapi najwczesniej za 3 dni. Sposob prosty - idz do
    oddzialu wczesniej niz zapada kolejna rata, wplac ile chca plus 10 zl,
    za 2 dni (chyba, ze po drodze jest weekend) zloz dyspozycje przelewu z
    tytulu ostatecznego rozliczenia kredytu na rachunek - rozlicza, zwroca
    ci te nadplacone pare zlotych i bedzie po klopocie.

    To moze smieszne, ale w banku, w ktorym pracowalem (nie Santander) nie
    udalo sie wprost rozwiazac tego samego problemu - klient dzwoni, chce
    splacic wczesniej, konsultant mowi, ze wystarczy 1000 zl, klient robi
    przelew, ale nastepnego dnia potrzeba splacic 1001 zl 20 gr.
    Ostatecznie jest po prostu zapis, ze, jesli strony nie oswiadcza
    inaczej, nadplaty/niedoplaty do kwoty 5 zl (chyba) nie sa rozliczane
    (mniej wiecej koszt przelewu). I kredyt sie zamyka, bez meczenia
    klienta, tudziec zaskakiwania go za miesiac info o niedoplacie i
    naliczeniu kolejnej raty z odsetkami :-)
    Oczywiscie, jeslie klient sie upomni, nawet 10 gr mu sie przeleje.
    Bywali tacy :-)
    Pzdr
    MS