    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Servisco] Jak długo można przetrzymywać należność
    Date: Thu, 29 May 2003 15:06:03 +0200

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> wrote in message
    news:bb4vkg$u4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Swego czasu za pośrednictwem Servisco wysłałem przesyłkę za pobraniem
    > należności (kilkaset złotych). Od momentu doręczenia przesyłki
    > adresatowi upłynęło już 9 dni, a pomimo że realizacja przelewu
    > elektronicznego trwa co najwyżej kilka godzin, to kwoty pobrania ani
    > widu, ani słychu. Ponieważ już obiło mi się o uszy, że obracanie przez
    > dłuższy czas powierzonymi pieniędzmi klientów jest pewnego rodzaju normą
    > w firmach kurierskich, mam pytanie do znających temat:
    > Czy nie ma żadnych uregulowań prawnych, które by ograniczały tego typu
> [...]
    W tym przypadku jedyną normą prawną jest poproszenie o imię i naziwsko
    przełożonego i numer telefonu, a potem regulator głośności na maksa.Możesz
    wspomóc się słownikiem wyraców niecenzuralnych.
    Po trzech do pięciu telefonach powinieneś kasę zobaczyć.
    Sądownie możesz domagać się odsetek. Jak ci się chce oczywiście.