    From: Przemysław Bernat <P...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 13:03:01 +0200

    Ag@a wrote:
    > Dziękuję wszyskim za wypowiedzi. Nie wiem co teraz robić. Żałuję tylko, że
    > nie znałam (nie znam) się na tym w momencie podpisywania umowy.

    Obij twarz agentowi. To podstawowa informacja. Pewnie była dla łobuza
    niewygodna i przemilczał ją :-(
    Pocieszę Cię, że gdybyś teraz zerwała polisę to będzie musiał prowizję
    odnieść w zębach do Skandii.

    > Powiedzcie prosze, czy dobrze zrobiłam wchodząc w to?
    > Obawiam się, że wplątałam się niepotrzebnie,... że stracę...

    Nie stracisz. Pod jednym wszkże warunkiem: polisa musi byc urzymana 10 -
    15 lat. Dopiero taki okres daje nadzieje na przyzwoitą wartośc wykupu.
    Nie znam Skandii, ale i tak są całkiem mili. W wielu TUnŻ przez pierwsze
    dwa lata wartość wykupu polisy wynosi 0.

    Zwracam wszytkim uwagę, że ubezpieczenie na życie to nie ROR. Prowizja
    firmy, koszt ryzyka powodują, że dopiero po wielu latach można mówić o
    sensownej wartości wykupu. Pierwsze pięć lat to tylko płacić i zaciskać
    zęby.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek