    From: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 13:54:30 +0200

    mam taki produkt kupiony w CU (polisa PLUS się to bodajże nazywa -
    generalnie inwestycyjna + ubezpieczenie na życie)
    płacę składkę od 96 roku - w tym roku wystąpiłem do nich żeby mnie
    poinformowali jaka jest wartość polisy
    (mea culpa że nie zrobiłem tego wcześniej) - ale prawda jest okrutna od
    jakichś 2 lat zacząłem się tym dopiero bliżej interesować wcześniej poprostu
    wierzyłem na słowo agentowi ubezpieczeniowemu że to dobry interes

    teraz już wiem że to rzeczywiście dobry interes ale dla CU, nie dla mnie

    po 6-ciu latach płacenia składek wartość polisy jest dalej mniejsza niż
    bezpośrednio przez te lata do nich wpłaciłem - sięga ok 70% wpłat, nie
    uwzględniając inflacji po drodze czy zwykłych odsetek bankowych.

    Wycofuję się z tego aktualnie - przede wszystkim dlatego że nie znoszę
    robienia "w balona" i wolę minimalizować straty - oczywiście zdaję sobie
    sprawę że po kilku latach może bym wyszedł na zero, a po kolejnych
    kilkunastu może bym nawet zarobił na tej polisie, ale nie jestem żółwiem
    który może czekać 100 lat, widzę teraz wyraźnie że trzeba samemu z głową
    zabrać się za budowanie swojej przyszłości bo ani ZUS :-) ani prywatne firmy
    ubezpieczeniowe tego za mnie nie zrobią