    From: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 14:31:19 +0200

    > Ale to jest ubezpieczenie wiec czego sie spodziewales ?

    widzisz sęk w tym, że to rzeczywiście jest ubezpieczenie, tyle że agent
    Commercial Union 6 lat temu przekonał mnie że to jest fantastyczny produkt
    łączący 2 cechy - fenomenalne ubezpieczenie + rewelacyjna INWESTYCJA

    > Majac auto wykupujesz AC i jesli ne spowodujesz wypadku to zadasz zwrotu
    > skladki ?
    > Albo chcesz by Twoja skladka na AC procentowala ?
    > To jest ubezpieczenie i to jest ubezpieczenie tylko ze dla wygody
    > ubezpieczonego
    > w przypadku ubezpieczenia na zycie polaczone 2 rzeczy.

    sam sobie przeczysz, chwilę wcześniej piszesz że to tylko ubezpieczenie i
    porównujesz to do AC a za chwilę dodajesz że dla wygody mojej dodano do tego
    opcję inwestycyjną. Otóż cała rzecz ma sie w proporcjach i tyle, akurat
    tutaj te proporcje są po 1) dziwne, po drugie niepokoi mnie sam fakt tego że
    nigdzie nie informują mnie jaka jest wartość polisy - prezentują mi tylko
    wartość ubezpieczenia - zaś o wartość polisy musze się sam upominać

    a tak naprawdę nie podoba mi się ich sposób działania - ja rozumiem że to
    jest produkt jak każdy inny, ale agent ubezpieczeniowy 6 lat temu mówił co
    innego, pokazywał piękne wykresy jak to ich inwestycje rosna i rosnać będą -
    podkreślał że dzięki tej polisie praktycznie mam zabezpieczoną starość itp
    farmazony

    sorki, ale wolę sobie zacząć budować przyszłość sam, nie stać mnie na
    opłacanie wysokich pensji specjalistów inwestycyjnych których wyniki
    finansowe są zbliżone do poziomu odsetek uzyskiwanych na koncie ROR mBanku

    > Sprobuj oszacowac ile w ciagu 2 lat mialbys gdybys sam inwestowal srodki
    > i jednoczesnie wykupywal ubezpiecznie.
    > Powiedzmy miesiecznie przeznacza 200 zl na to : najpierw wykupujesz same
    > ubezpieczenie na zycie na kwote np 100 000 zl i miesiecznie placisz za to
    > skladke.
    > A reszte z tych 200 zl inwestujesz np. w obligacje.
    > Moze po 2-3 latach tego zarzadzania samemu to wyszedlys na plus wzgledem
    > towarzystwa
    > lecz po 20 -30 latach byloby na odwrot.

    ja akurat nie mówię o 2-ch latach ale o 6-ciu - wyniki finansowe dalej są
    żałosne, to ile lat trzeba czekać ? a co będzie jeśli za 30 lat okaże się że
    dalej nic ?