    From: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 17:39:41 +0200

    > Otrzymałam właśnie odpowiedź ze Skandii:
    > "Szanowna Pani,
    > zmniejszenie wysokości składki jest możliwe tylko w rocznicę polisy.
    Jednak
    > minimalna skladka to 180 zł miesięcznie.
    > Jeżeli zdecyduje się Pani na rezygnację z polisy, to musi się Pani liczyć
    > pobraniem przez nas opłaty likwidacyjnej. W I roku wynosi ona 100%
    wartości
    > polisy i z każdym rokiem maleje. W II roku opłat wyniosłaby około 85%
    > wartości polisy, w III około 81%."
    >
    > Dziękuję wszyskim za wypowiedzi. Nie wiem co teraz robić. Żałuję tylko, że
    > nie znałam (nie znam) się na tym w momencie podpisywania umowy.
    > Powiedzcie prosze, czy dobrze zrobiłam wchodząc w to?
    > Obawiam się, że wplątałam się niepotrzebnie,... że stracę...
    No więc niestety nie pomyliłem się w ocenie możliwości odzyskania pieniędzy.
    Nie odbierz tego źle, ale nie bardzo widzę mozliwość wyciagnięca od Skandii
    jakiechkolwiek pieniędzy w obecnej sytuacji. Możesz jednak spróbować złożyć
    skargę do rzecznika praw ubezpieczonych i do KNUIFE jesli faktycznie to co
    powiedział agent minęło się z prawdą. Jest wątpliwe, że dzieki temu
    cokolwiek wywalczysz, ale możesz paru osobom - w tym agentowi - popsuć
    trochę krwi. I żebym był dla innych czytajacych dobrze zrozumiany - nie dla
    zwykłej zemsty ale w celu udzielenia nauczki. Ponieważ umowa, jak pamietam,
    trwała juz rok więc agent nie będzie musiał raczej zwracać prowizji, którą
    wziął. Jeśli natomiast zastanawiasz się czy przypadkiem nie kontynuować
    ubezpieczenia to zadaj sobie pytanie czy wrzucenie kolejnych 2,400 zł jest
    warte tego, żeby pod koniec przyszłego roku móc odebrać trochę wiecej niż
    teraz.

    OMS Diver