  • Data: 2009-06-05 09:37:46
    Temat: Re: Skimming kart w bankomatach - teraz to pestka
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Cze, 11:01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > transakcja tak, napiwek nie i jak najbardzie pojdzie w koncie na minus.
    >
    > To uzytkownik jest odpowiedzialny za bilnowanie swoich debetow/limitow a
    > nie bank.
    > Mechnizm odmowy autoryzacji z braku srodkow to mechanizm dla
    > banku,chroniace bank przed fraudem, a nie dla uzytkownika jako
    > sprawdzanie czy jeszcze sa pieniadze na koncie.

    chwila....

    dajmy na to, ze klient wklepal pieczolowicie pin na karte
    zatwierdzajac transakcje, a potem jeszcze dopisal na wydruku napiwek -
    i wtedy personel sam sobie go sciaga bez pinu i karty ?

    A jesli karta podpisowa, to nie prosi ponownie o karte tylko bez
    wkladania jej do terminala, wklepuje na nim nastepna kwote?

    Przy placeniu zelazkiem byla pozycja na druku "napiwek" i mozna tam
    bylo wpisac kwote i autoryzowac calosc, zabierajac swoja kopie, na
    ktorej tez byla sila rzeczy wpisana kwota napiwku.

    Mialem wrazenie, ze w terminalach jest opcja dodatkowa, gdzie mozna
    wpisac napiwek, i dopiero autoryzowac calosc transakcji+ kwota
    napiwku . Nie wiedzialem, ze nie potrzeba do tego karty i wystarczy
    notka na kwitku z poprzedniej w sumie transakcji.