  • Data: 2009-12-14 20:07:40
    Temat: Re: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Od: bzdreg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RudeBoy pisze:

    > Napisałem zaraz na początku.

    :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_p%C5%82atnicza#Ro
    dzaje_kart_p.C5.82atniczych

    Karty płatnicze można podzielić na:

    * kredytowe - związane z przyznaniem przez bank limitu kredytowego.
    Bank udziela kredytu posiadaczowi karty (zazwyczaj oprocentowanego).
    Użytkownik karty okresowo dostaje rozliczenie transakcji wykonanych kartą.
    * debetowe - karty wydawane do rachunku bankowego. Obciążają one
    konto posiadacza na kwotę transakcji w momencie jej wykonywania. Kwota
    transakcji nie może przekroczyć stanu konta posiadacza karty.
    * obciążeniowe (charge) - połączenie karty kredytowej i debetowej.
    Karty te są wydawane dla posiadacza rachunku bankowego. Bank udziela
    posiadaczowi kredytu i co jakiś czas (najczęściej 1 miesiąc) wystawia mu
    rozliczenie, którego równowartość pobiera z konta.
    * przedpłacone - dokonanie transakcji tą kartą wymaga
    wcześniejszego zasilenia karty kwotą, do wysokości której następnie
    autoryzowane są transakcje. Karta taka nie jest związana z rachunkiem
    osobistym i może być wydana "na okaziciela" tzn. bez personalizacji
    karty jako np. karta podarunkowa. Niektóre źródła za karty przedpłacone
    uważają również Elektroniczne portmonetki

    > Kredytowe też mamy ale nie ich dotyczy opisany problem.

    ... i tylko na tej podstawie wnioskuję, że chodziło o debetówkę.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.