  • 1. Data: 2009-12-14 10:51:40
    Temat: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
    Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

    http://skimming.mwds.pl

    pozdrawiam
    RudeBoy

  • 2. Data: 2009-12-14 10:58:48
    Temat: Re: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
    > Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

> [...]

    sprawa sprzed prawie roku, jaki był jej finał?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-12-14 12:15:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.12.2009 RobertS <b...@x...pl> napisał/a:

    > sprawa sprzed prawie roku, jaki był jej finał?

    Jak na mój gust, to raczej sprzed tygodnia.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2009-12-14 12:16:48
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-14 11:58, RobertS pisze:

    > sprawa sprzed prawie roku, jaki był jej finał?

    Błąd mi się głupi wkradł jak sklecałem przed chwilą tą stronkę. Nie
    styczeń 2009 a grudzień 2009. Sprawa cały czas w toku.

    Będę na bieżąco aktualizował stronę gdy coś wydarzy się w sprawie.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2009-12-14 12:39:31
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message
    >W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
    > Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.
    >
    > http://skimming.mwds.pl

    Tak to jest gdy nie wprowadza sie kart chipowych. Aktualnie wydawane chipy
    sa tylko do ozdoby.
    Nadal pelna autoryzacja jest jedynie przez pasek magnetyczny....

  • 6. Data: 2009-12-14 12:48:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.12.2009 13:39, Artur O. wrote:

> [...]
    > chipy sa tylko do ozdoby.
    > Nadal pelna autoryzacja jest jedynie przez pasek magnetyczny....

    Ale co tak naprawde daje chip, w przypadku, gdy na tej samej karcie w
    dalszym ciagu jest pasek magnetyczny?

    Dokladnie nic - chyba, ze karta pozbawiona jest paska magnetycznego.

    Wydaje ktos w ogole takie? Jak jest z ich akceptowalnoscia na swiecie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2009-12-14 12:52:45
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-14 13:48, Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    >
    > Dokladnie nic - chyba, ze karta pozbawiona jest paska magnetycznego.
    >
    > Wydaje ktos w ogole takie? Jak jest z ich akceptowalnoscia na swiecie?

    No właśnie też tego kompletnie nie rozumie. Bo karty które wydał nam ING
    nazywane były czipowymi... Oczywiście mają pasek magnetyczny :/

  • 8. Data: 2009-12-14 13:05:39
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    > No właśnie też tego kompletnie nie rozumie. Bo karty które wydał nam ING
    > nazywane były czipowymi... Oczywiście mają pasek magnetyczny :/

    Mam taka karte - z AIB. Ma pasek magnetyczny ale jest on nie uzywany badz
    nie posiada zadnego wpisu.
    W ustawieniach tej karty jest ustawione zadanie: autoryzacja jedynie przez
    chip.
    Dlatego nie dziala ona w wiekszosci polskich bankomatow.
    W Hiszpanii ( Gran Canaria) dzialala czyli jest autoryzacja poprzez Maestro.
    W Irlandii dziala jako Laser ( czego nie ma w Hiszpanii ).

  • 9. Data: 2009-12-14 13:07:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości grup

    > No właśnie też tego kompletnie nie rozumie. Bo karty które wydał nam ING
    > nazywane były czipowymi... Oczywiście mają pasek magnetyczny :/

    Karty ING są hybrydowe. Możesz samodzielnie zrobić z niej "czipową"
    rozmagnesowując lub mechanicznie uszkadzając pasek.

  • 10. Data: 2009-12-14 13:17:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.12.2009 14:07, MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > Karty ING są hybrydowe. Możesz samodzielnie zrobić z niej "czipową"
    > rozmagnesowując lub mechanicznie uszkadzając pasek.

    Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.

    A karta jest wlasnoscia banku ;)

    Innymi slowy: ktory z bankow dodaje specjalny magnesik badz scyzoryk do
    wydrapania paska magnetycznego ze swoich kart?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org