eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSkyeurope oszukuje klientów?Re: Skyeurope oszukuje klientów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-
    for-mail
    From: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skyeurope oszukuje klientów?
    Date: Tue, 26 Apr 2005 23:22:11 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 35
    Message-ID: <d4mb34$lc3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <X...@p...zuzel.org>
    <Yfsbe.21474$0z2.7632@news.chello.at> <d4lm57$93q$1@news.elsat.net.pl>
    <B2tbe.21495$0z2.14127@news.chello.at> <d4lmap$93q$2@news.elsat.net.pl>
    <Emtbe.21502$0z2.8984@news.chello.at>
    NNTP-Posting-Host: 195.150.72.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1114550180 21891 195.150.72.3 (26 Apr 2005 21:16:20 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Apr 2005 21:16:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <Emtbe.21502$0z2.8984@news.chello.at>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:346197
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomek dnia 2005-04-26 17:45 napisał(a) co następuje:
    =

    > Coz, wedlug mnie kodeks karny ma pierwszenstwo przed regulaminem banku. Jest
    > to ewidentne oszustwo i nie uwazam za konieczne poslugiwanie sie do jego
    > zwalczenie formularzami przedstawionymi przez oszusta.

    Spokojnie. Też średnio chce mi się rozpoczynać na nowo tę dyskusję. Ale
    zadałeś sobie trud przeczytania regulaminu, którego znajomość
    potwierdziłeś własnoręcznym podpisem przy zakładaniu konta?

    W regulaminie karty NIE MA MOWY o tym, że transakcja w PLN obciąża kartę
    na dokładną kwotę. Jest natomiast punkt mówiący o tym, że transakcja
    ZAGRANICZNA jest rozliczana w walucie USD i przeliczana na PLN po kursie
    bieżącym. NIE MA WYJĄTKU mówiącego o tym, że transakcja ZAGRANICZNA w
    PLN jest traktowana tak jak krajowa. W związku z tym w MOJEJ OPINII (i
    jak na razie chyba tylko jeszcze Wojtka Nawary) bank postępuje prawidłowo.

    Można się spierać co do tego, gdzie transakcja została wykonana: czy na
    Twoim komputerze (bo ty klikałeś), który jest w Polsce, czy też na
    serwerze, który jest zagranicą, czy też wyznacznikiem jest
    organizacja/firma, która autoryzowała kartę (co wydaje mi się
    najsłuszniejszym rozumowaniem). Skoro ta firma jest zagraniczna, to
    transakcja była zagraniczna i konto zostało obciążone w walucie
    rozliczeniowej po kursie bieżącym (MIMO ŻE walutą transakcji był PLN,
    boInteligo w żaden sposób w regulaminie nie ujmuje takiej wyjątkowej
    kombinacji: PLN zagranicą). Fakt, inne banki stwierdzają w swoich
    regulaminach, że transakcje _W WALUCIE OBCEJ_ rozliczane są przez walutę
    rozliczeniową (EUR, USD). Inteligo jest tutaj "odmieńcem".

    _Moim zdaniem_ pozytywne rozpatrzenie takiej reklamacji to tylko dobra
    wola banku, którego klient nie zna (bądź nie uświadamia sobie)
    regulaminu. Daleko stąd do OSZUSTWA.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1