    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Spłata KK Citi
    Date: Tue, 1 Apr 2008 20:21:52 +0200

    "Seba" fstquh$l4o$...@i...gazeta.pl

    > jak nie dopłacisz kilku groszy to nie znaczy, że system o nich zapomni -

    Na to nie liczę.

    > bedziesz je mial nadal w zadluzeniu, tylko nie nalicza się odsetki - w tym
    > sensie wyciąg bedzie traktowany jako splacony w calosci

    Chodziło mi o coś o innego. Jeśli bank uzna, że jeden grosz niedopłaty
    można darować, aby klienci nie płakali, znajdą się tacy, którzy nie dopłacą
    dwóch groszy i zauważą, że do spłacenia tak naprawdę brakowało im jednego
    grosza, nie dwóch -- dlaczego więc bank stawia sprawę tak pryncypialnie ;)
    i kłóci się o jeden grosz. ;)

    IMO mądrzej by było, gdyby odsetki liczono od tego, co nie zostało spłacone.
    Pozostałby jeszcze problem kary.

    Podobnie z przeterminowaniem spłaty. Jeśli bank będzie przymykał oko na
    jednodniowe spóźnienia, okaże się, że każdy będzie celował w spłacaniu
    w ten dodatkowy dzień i w razie nieszczęścia będzie tłumaczył w banku,
    że spóźnij się nie o dwa dni, ale o jeden. :)

    -=-

    BTW tych kar i odsetek:

    Gdy zakładałem rachunek karty kredytowej w Lukas banku, pracownik wyjaśnił
    mi, że w przypadku spóźnienia o jeden dzień ze spłatą karty bank naliczy
    odsetki tylko za ten jeden dzień. Podobnie przy niepełnej spłacie zapłacę
    tylko odsetki od tego, czego nie spłaciłem, nie od całości.

    Ponieważ było to dla mnie nienormalne, :) zapytałem go, czy jest pewny tego,
    o czym mówi, na co dostałem twierdzącą odpowiedź. Na szczęście w pobliżu
    była pracowniczka, której zadałem podobne pytanie. Kobieta skorygowała
    odpowiedź swego kolegi. :)

    -=-

    Podobne pytania zadawałem w Śląskim. Tam była masakra!!! Bez zmrużenia
    oka udzielano mi (różne osoby) odpowiedzi ewidentnie fałszywych. Problem
    ten (w Śląskim) rozwiązywałem kilka (chyba cztery) dni, rozmawiając
    z trzema różnymi osobami. :) Stosowne punkty regulaminu miałem zakreślone
    i dopiero konfrontacja z tym, co zapisane było w regulaminie pozwalała na
    uzyskanie ,,consensusu''. :)

    Gdybym poszedł za radami pracowników banku -- chyba bym więcej zapłacił
    kar i odsetek niż wynosił limit karty, zanim bym połapał się w tym, jak
    doszło do naliczania słusznych :) kar i odsetek oraz prowizji. :)

    -=-

    W BPH udzielono mi jednoznacznie poprawnej odpowiedzi przy pierwszym podejściu. :)

    -=-

    Podobnie dobrze było w WBK, choć tam doszło do innych nieporozumień,
    które zostały rozwiązane bez jakichkolwiek oporów ze strony banku tak,
    że nie poniosłem strat.

    -=-

    W Citi mnie tylko zapytano, czy wiem, jak spłacać kartę. Przytaknąłem
    i nie męczono mnie. :)

    --