  • 1. Data: 2008-03-31 17:39:00
    Temat: Spłata KK Citi
    Od: "tadzikmal" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dostałem pierwszy wyciąg z KK Citi. I na rachunku mam:
    Saldo zadłużenia: 1465,26
    Dostępny: 1500,84

    Mam dzień generacji wyciagu na 28 każdego miesiąca i tak się składa, że 28
    zapłaciłem 33,90 i tej kwoty mi tu brakuje. Którą kwote mam zapłacić, zeby
    całkowicie spłacić kartę (zeby nie było żadnych kar): 1465,26 czy 1465,26+33,90.
    I co się stanie gdy wpłacę więcej?
    Pozdrowienia TM

  • 2. Data: 2008-03-31 18:39:04
    Temat: Re: Spłata KK Citi
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Mar, 19:39, "tadzikmal" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mam dzień generacji wyciagu na 28 każdego miesiąca i tak się składa, że 28
    > zapłaciłem 33,90 i tej kwoty mi tu brakuje.

    Weszla na nastepny wyciag

    >Którą kwote mam zapłacić, zeby
    > całkowicie spłacić kartę (zeby nie było żadnych kar): 1465,26

    Ta kwote podali na wyciagu - ta splacasz.

    ?czy 1465,26+33,90.
    > I co się stanie gdy wpłacę więcej?

    Zmniejszy o tyle kwote do splaty na nastepnym wyciagu.

    Skorzystaj z podgladu przz net - bedziesz widzial, ze ta brakujaca
    kwota jest juz oddzielona i pokazywana w transakcjach z obecnego
    okresu.

  • 3. Data: 2008-03-31 18:52:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Skorzystaj z podgladu przz net - bedziesz widzial, ze ta brakujaca
    > kwota jest juz oddzielona i pokazywana w transakcjach z obecnego

    Dzieki bardzo,
    Wiec spłacam 1465,26
    w podgladzie jeszcze nie ma.

    Pozdrawiam TM

  • 4. Data: 2008-03-31 19:04:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Mar, 20:52, t...@p...onet.pl wrote:

    > Dzieki bardzo,
    > Wiec spłacam 1465,26
    > w podgladzie jeszcze nie ma.

    Jest czas na wejscie z blokad na transakcje.

    Do daty splaty tez jeszcze masz czas - termin splaty masz podany przy
    wysokosci kwoty minimalnej (jesli korzystasz z informacji na
    podgladzie) - zdaje sie, ze przy pelnej kwocie do splaty nei
    powtarzaja tego terminu.
    U ciebie terminem bedzie 28-y (dzien generowania wyciagu) + 24 dni
    (ostateczny termin splaty)

  • 5. Data: 2008-04-01 07:05:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 31 Mar 2008 19:39:00 +0200, "tadzikmal" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >całkowicie spłacić kartę (zeby nie było żadnych kar): 1465,26 czy 1465,26+33,90.

    Tyle, ile jest na wyciągu

    >I co się stanie gdy wpłacę więcej?

    O tyle mnej będziesz miał na następnym do zapłaty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2008-04-01 15:12:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tadzikmal" 3...@n...onet.pl

    > Mam dzień generacji wyciagu na 28 każdego miesiąca

    Ja też.

    > i tak się składa, że 28 zapłaciłem 33,90 i tej kwoty mi tu brakuje.

    Jak każdemu. :) chcesz wydawać tak, aby Ci nie brakowało tego, co wydasz? ;)
    To trzeba płacić monetami uwiązanymi na sznurku. ;)

    Ja zapłaciłem 26 marca, bo myślałem, że nie zdążą rozliczyć tego przed
    28 marca, ale okazało się, że wyciąg wygenerowano dopiero 30 marca,
    a mimo tego, zapłata załapie się dopiero na kolejny wyciąg. :)

    > Którą kwote mam zapłacić, zeby całkowicie spłacić kartę (zeby nie było
    > żadnych kar): 1465,26 czy 1465,26+33,90.

    Masz zapłacić tyle, ile jest na wyciągu. I ani grosza mniej. :)

    > I co się stanie gdy wpłacę więcej?

    Podziękują Ci. :) Ale na pewno znajdziesz więcej takich osób,
    które zechcą magazynować Twoje pieniądze zupełnie za darmo. ;)
    Nie musisz wpłacać nadmiarów do Citi, ;) możesz komukolwiek. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2008-04-01 15:33:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 1 Apr 2008 17:12:02 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Masz zapłacić tyle, ile jest na wyciągu. I ani grosza mniej. :)

    Nie do końca ;) Drobne różnice nie mają znaczenia. O ile pamiętam, to
    o ile różnica jest mniejsza niż zł, to Citi traktuje spłate jako
    całkowitą.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-04-01 16:45:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" f...@4...com

    > Nie do końca ;) Drobne różnice nie mają znaczenia. O ile pamiętam, to
    > o ile różnica jest mniejsza niż zł, to Citi traktuje spłate jako
    > całkowitą.

    Już pisałem, że kiedyś Citi posłał mój przelew, choć zabrakowało
    paru groszy. Może niedokładnie o przelew (choć raczej o przelew)
    chodziło, ale o coś podobnego -- brakowało do pełni ;) szczęścia
    około złotówki.

    Problem w tym, czy to dobra wola bankierki lub bankiera czy całego banku.

    IMO straszliwą głupotą jest rozliczanie co do grosza, bo ktoś się po
    prostu może pomylić o ten jeden grosz. Jak jest w praktyce z kartami
    Citi -- nie wiem, bo żal mi pieniędzy na testowanie. :) Niestety idąc
    tym tropem można zejść po groszu do dowolnej niedopłaty. Podobnie jest
    z przeterminowaniem spłaty.

    Wkrótce zrobię pewien eksperyment tego typu, ale nie z Citi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2008-04-01 17:21:21
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]
    > z przeterminowaniem spłaty.
    >
    > Wkrótce zrobię pewien eksperyment tego typu, ale nie z Citi. :)

    jak nie dopłacisz kilku groszy to nie znaczy, że system o nich zapomni -
    bedziesz je mial nadal w zadluzeniu, tylko nie nalicza się odsetki - w tym
    sensie wyciąg bedzie traktowany jako splacony w calosci

  • 10. Data: 2008-04-01 18:21:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Seba" fstquh$l4o$...@i...gazeta.pl

    > jak nie dopłacisz kilku groszy to nie znaczy, że system o nich zapomni -

    Na to nie liczę.

    > bedziesz je mial nadal w zadluzeniu, tylko nie nalicza się odsetki - w tym
    > sensie wyciąg bedzie traktowany jako splacony w calosci

    Chodziło mi o coś o innego. Jeśli bank uzna, że jeden grosz niedopłaty
    można darować, aby klienci nie płakali, znajdą się tacy, którzy nie dopłacą
    dwóch groszy i zauważą, że do spłacenia tak naprawdę brakowało im jednego
    grosza, nie dwóch -- dlaczego więc bank stawia sprawę tak pryncypialnie ;)
    i kłóci się o jeden grosz. ;)

    IMO mądrzej by było, gdyby odsetki liczono od tego, co nie zostało spłacone.
    Pozostałby jeszcze problem kary.

    Podobnie z przeterminowaniem spłaty. Jeśli bank będzie przymykał oko na
    jednodniowe spóźnienia, okaże się, że każdy będzie celował w spłacaniu
    w ten dodatkowy dzień i w razie nieszczęścia będzie tłumaczył w banku,
    że spóźnij się nie o dwa dni, ale o jeden. :)

    -=-

    BTW tych kar i odsetek:

    Gdy zakładałem rachunek karty kredytowej w Lukas banku, pracownik wyjaśnił
    mi, że w przypadku spóźnienia o jeden dzień ze spłatą karty bank naliczy
    odsetki tylko za ten jeden dzień. Podobnie przy niepełnej spłacie zapłacę
    tylko odsetki od tego, czego nie spłaciłem, nie od całości.

    Ponieważ było to dla mnie nienormalne, :) zapytałem go, czy jest pewny tego,
    o czym mówi, na co dostałem twierdzącą odpowiedź. Na szczęście w pobliżu
    była pracowniczka, której zadałem podobne pytanie. Kobieta skorygowała
    odpowiedź swego kolegi. :)

    -=-

    Podobne pytania zadawałem w Śląskim. Tam była masakra!!! Bez zmrużenia
    oka udzielano mi (różne osoby) odpowiedzi ewidentnie fałszywych. Problem
    ten (w Śląskim) rozwiązywałem kilka (chyba cztery) dni, rozmawiając
    z trzema różnymi osobami. :) Stosowne punkty regulaminu miałem zakreślone
    i dopiero konfrontacja z tym, co zapisane było w regulaminie pozwalała na
    uzyskanie ,,consensusu''. :)

    Gdybym poszedł za radami pracowników banku -- chyba bym więcej zapłacił
    kar i odsetek niż wynosił limit karty, zanim bym połapał się w tym, jak
    doszło do naliczania słusznych :) kar i odsetek oraz prowizji. :)

    -=-

    W BPH udzielono mi jednoznacznie poprawnej odpowiedzi przy pierwszym podejściu. :)

    -=-

    Podobnie dobrze było w WBK, choć tam doszło do innych nieporozumień,
    które zostały rozwiązane bez jakichkolwiek oporów ze strony banku tak,
    że nie poniosłem strat.

    -=-

    W Citi mnie tylko zapytano, czy wiem, jak spłacać kartę. Przytaknąłem
    i nie męczono mnie. :)

    --