    From: Rafa? Skonecki <r...@g...pl>
    Date: Mon, 20 Sep 2010 19:11:37 +0200
    Subject: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw

    sys29 wrote:

    > Jeśli chodzi o prognozy, to nie znam. W ogóle to nie zajmuję się
    > prognozowaniem, bo uważam, że nie da się dobrze spekulować w oparciu
    > o prognozy. Fakt, że zająłem się kiedyś sprawdzaniem kalendarza spiralnego
    > ( czegoś z pozoru absurdalnego ) wynika tylko z mojej badawczej natury.
    > Nie mam oporów przed statystycznym weryfikowaniem nawet największych
    > nonsensów. :-)
    > Inaczej rzecz się ma, jeśli chodzi o skuteczność inwestowania. Mam
    > systemy, które działają. Aktualnie gram dwoma jednocześnie. Jeden podąża
> [...]

    Przejrzałem spis treści. Myślałem, że masz naprawdę prymitywny system
    (oparty na surowych, nieprzetworzonych danych).
    Dla mnie taki system to np.:
    1. Zbadaj zmianę kursu w ciągu ostatnich x godzin.
    2. Otwórz pozycję przeciwną do powyżej zmiany z TP równym x*zmiana. SL wedle
    uznania.

    W systemy oparte na wartościach uśrednionych nie wierzę. IMHO w ten sposób,
    na własne życzenie zaciera się ważne informacje. To coś jakby robić AT mając
    na nosie okulary zniekształcające obraz.