    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania na kredyt a zabezpieczenie
    Date: Fri, 29 Nov 2002 12:03:41 -0500

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    news:as4jhk$cik$1@news.tpi.pl...
    > "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Nieprawda
    > Dobrze skonstruowany akt notarialny uzależniony jest od wpłaty pieniędzy.
    > I przy braku takiej wpłaty jest po prostu bezskuteczny.

    Cytujac przedmowce: nieprawda.

    Umowy przeniesienia wlasnosci nieruchomosci nie mozna
    zawrzec z zastrzezeniem warunku ani tez terminu. Innymi
    slowy: przeniesienie wlasnosci musi byc =bezwarunkowe=
    - inaczej z mocy prawa jest niewazne.
    Notariusze o tym dobrze wiedza, i wiedza, ze nie maja prawa
    podpisac takiej umowy, gdyz jest ona wadliwa prawnie.

    Czyli jak kupujacy ma juz w reku akt notarialny, w ktorym
    sprzedajacy sprzedal mu nieruchomosc, to ta nieruchomosc
    jest juz jego. Nawet gdyby nie zaplacil za nia nawet zlotowki.

    Inna rzecz, ze w umowie przeniesienia wlasnosci nieruchomosci
    mozna rownoczesnie obciazyc hipoteke tej nieruchomosci.
    Wowczas sprzedajacy ma prawo dochodzenia swoich roszczen
    (np. z tytulu braku wniesienia zaplaty) bezposrednio z nieruchomosci.
    Ale formalnie wlasnosc nieruchomosci przysluguje kupujacemu,
    i jedyne co sprzedajacy moze zrobic, to wystapic o egzekucje
    z nieruchomosci - nie ma czegos takiego, jak automatyczne uniewaznienie aktu
    notarialnego. Po to, aby taka sprzedana
    nieruchomosc wrocila do sprzedajacego, sprzedajacy musi
    zwrocic sie do komornika, ten musi wystawic ta nieruchomosc
    na licytacje, i wtedy sprzedajacy moze ja odkupic.

    Nb. umowa przeniesienia wlasnosci nieruchomosci nie bedaca
    w formie aktu notarialnego rowniez jest niewazna - wszelkiego
    typu "umowy przedwstepne" moga sobie zastrzegac rozmaite
    warunki, ale w przypadkach spornych o przeniesieniu wlasnosci
    i tak musi decydowac sad. Co trwa i kosztuje.

    Ogolnie rzecz biorac: kodeks cywilny sie klania.

    > rozłożonych
    >

    > Akt notarialny ma to do siebie, że właśnie nie trzeba iść do sądu. Jest to
    > od razu jak gdyby tytuł wykonawczy

    Tak, jezeli sa w nim zapisy o poddaniu sie egzekucji.

    > pozdrawiam
    > plusz

    Pozdrowionka
    Tadeusz