    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sprzedaż shareware
    Date: Fri, 25 Dec 2009 12:11:58 +0100
    From: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    > Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele
    > problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby
    > program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

    To na początku Cię źle zrozumiałem.

    Co do meritum to wydaje mi się, że karta jest najlepszym rozwiązaniem dla
    "umiędzynarodowienia" Twojego programu. Każdy płaci, potem mu to bank
    przeliczy na jego pieniądze i już.

    Nie musisz przy tym samemu zajmować się autoryzacją. W takich małych
    sklepach internetowych często występuje pośrednik zajmujący się samymi
    transakcjami kartowymi. W Polsce takie usługi oferują platnosci.pl.
    Pytanie tylko jakie mają prowizje? Bo na stronie nie ujawniają. Usługi
    takie świadczy też PayPal. Sądząc z jego strony, również w Polsce. Musisz
    po prostu samemu zpytać.