  • Data: 2021-09-23 15:44:33
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    >To raczej kwestia nazewnictwa - to był normalny kurs (w odróżnieniu
    >od
    >takiego dla osób uprzywilejowanych, a generalnie fikcyjnego).

    Nie wiem, czy byly jakies uprzywilejowane osoby ... chyba prawne.

    Ale oczywiscie masz racje - kurs oficjalny, ale fikcyjny, wiec kupic
    po takim kursie nie mozna bylo.
    Przynajmniej nie zwykly czlowiek.

    Ale ... sprzedac to mozna bylo. Np jak ktos byl zagranicznym turystą,
    to mial przywilej sprzedania swoich walut po tymze oficjanym, niskim
    kursie :-)
    Zreszta krajowym obywatelem tez by chyba bank nie pogardzil.

    >Czarny rynek, który objawiał się (zupełnie zresztą jawnie) m.in.
    >przed
    >peweksami?

    Oj, tak calkiem jawnie to chyba nie - handel walutą byl zakazany
    do 13 marca 1989.

    Wiec tak powiedzmy pół jawnie.

    J.