  • Data: 2009-03-14 11:39:09
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
    > Dlaczego na całe życie? 52 lata to tylko opcja, górna granica
    > dopuszczalna przez bank, a kredyt możesz przecież spłacić wcześniej.
    > I osobiście wolałbym wziąć taki kredyt na 52 lata, a spłacić go w
    > całości w ciągu dajmy na to 15-20 lat (przy czym mieszkałbym już we
    > własnym mieszkaniu), niż odkładać kasę przez 15-20 lat i mieszkać w tym
    > czasie z żoną, dzieckiem, teściową, szwagrem i psem szwagra na 47m2 (nie
    > mając żadnej pewności, że za te 15-20 lat uda mi się cokolwiek kupić)
    > ewentualnie wynajmować mieszkanie za równowartość raty kredytowej.

    Problem w tym, że koszt najmu mieszkania nijak się ma do kosztu raty
    kredytowej. W dodatku jako najemca nie ponosisz kosztów związanych np. z
    remontem (jakimś poważniejszym typu wymiana okien itp.). Wynajem
    wychodzi znacznie taniej.

    Rata kredytu za mieszkanie to ok. 2500 PLN + czynsz (400-500 PLN) czyli
    sumarycznie ok. 3000 PLN + liczniki + remonty + wyposażenie (ceny dla
    Warszawy za 2 pokojowe mieszkanie 40-50 metrów).

    Wynajem mieszkania analogicznej wielkości to koszt ok. 1600-2000 PLN +
    nie płacisz za remonty + czasem wyposażenie gratis (pralka, lodówka itp)
    + możliwość szybkiej i łatwej zmiany mieszkania przy zmianie pracy (bo
    dojazd 1,5h w jedną to raczej kiepska sprawa).

    W pierwszej opcji zostajesz właścicielem mieszkania za 30 lat. W drugiej
    nigdy. W pierwszej opcji masz spore obciążanie na głowie w zasadzie do
    emerytury. W drugiej jesteś wolny jak ptak.

    A powiedzmy sobie wprost : dla ogromnej większości ludzi rata kredytu za
    mieszkanie + opłaty mieszkaniowe to ogromne obciążenie, garb do końca
    życia i konieczność wielu wyrzeczeń, przy jednoczesnym braku większych
    szans na wcześniejszą spłatę.

    --
    Mithos