    From: " " <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sygma Bank Real Załóż Kartę i złap 2000 punktów PAYBACK
    Date: Sun, 1 Aug 2010 21:44:08 +0000 (UTC)

    Damian Niusy <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się nad wyrobieniem sobie karty Real Mastercard
    > http://www.realfinanse.pl/promocje7.php
    > ale dokument pdf na tej stronie jest chyba uszkodzony bo nie umiem
    > go odczytać
    > http://www.realfinanse.pl/download.php?id=254

    Ten ostatni odnośnik powoduje ściągniecie pliku z informacją o braku pliku PDF
    ;) To jest znamienne dla tego banku. Regulaminy i TPiO to u nich tajemnica
    handlowa chyba...
    Jak prosiłem o to w punkcie Real'a to dostałem kiepską kserówkę 'wyciąg TPiO'...

    To jest instytucja, która sprawia wrażenie jakby dopiero uczyła się oferowania
    bankowości. Gdybyś się skusił na w/w ofertę, to kilka uwag:

    - jak przy płatności kartą wybierzesz 'spłatę jednorazową' i całość spłacasz w
    terminie wskazanym na wyciągu, to jedyny koszt to te 12 złotych co roku,

    - transakcje w Realu autoryzowane są podpisem,

    - sami potrafią podwyższać limit na karcie (będziesz chciał kartę/kredyt w
    innym banku, to pamiętaj: wysoki limit w Sygma obniża Twoją zdolność
    kredytową). Podwyższanie limitu bez Twojej wiedzy można sobie jednak zablokować

    - w ramach limitu kredytowego ustalają limit gotówkowy do wypłat z bankomatów
    (nie można z tego zrezygnować, zawsze jest to jakiś procent limitu
    zadłużania). Nie korzystałem z tego w praktyce, więc szczegółów Ci nie podam
    tutaj - ale raczej uważaj na lichwiarski procent od takich wypłat,

    - Karta wydawana przez Sygma Bank, ale konta do spłat prowadzone są przez ING BSK,

    - papierowe wyciągi miesięczne kosztują 5 zł (nie wiem, czy przy podpisywaniu
    umowy domyślnie mają wyciągi elektroniczne, czy wciskają nieświadomym usługę
    płatną, z której potem trzeba rezygnować),

    - jako alternatywę wciskają podgląd przez internet na te wyciągi. Można sobie
    ściągnąc stamtąd wyciąg w PDF. Jest to jedyna usługa oferowana w ich
    'bankowości internetowej' Ops, zapomniałem, że można sobie jeszcze zmienić
    hasło do logowania ;))

    Wyciągi w internecie udostępniają po 7-9 dniach kalendarzowych od daty ich
    wygenerowania. I jest to standard póki co (drukują w chinach, potem wysyłąją w
    paczkach do Polski, pod Łodzią skanują i udostępniają w necie?? - żartuję ;p)