  • Data: 2010-10-24 08:31:31
    Temat: Re: System Bankier.pl.
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Delfino Delphis wrote:

    > Hossa polega na tym, że większość wierzy w spadki i jest na short. Z
    > czasem, gdy ceny rosną, to te shorty się wykruszają i zamykają krótkie
    > pozycje (czyli kupują). Z chwili na chwilę coraz mnie jest sprzedających
    > (zmniejsza się wiara w spadki) więc ceny coraz bardziej rosną. Kolejne
    > shorty się wykruszają i kupują, a sprzedają im już tylko ci, co już są
    > zadowoleni tym, co zarobili. Gdy już 100% grających zmieniło shorty na
    > longi (wielka euforia kupowania), a 100% longów uznało, że dostatecznie
    > zarobiło, nie ma już chętnych do kupowania i zaczyna się wielka wyprzedaż,
> [...]

    Bardzo fajna i porywająca historia. Jak w to zmieścisz fakt, że w każdej
    chwili tyle samo kapitału ma L jak S? Podobne historie słyszę w telewizji.
    "Dziś mieliśmy spadki indeksów na giełdzie bo realizowane były zyski" To
    można było powiedzieć o sprzedających. Co robili ci co kupowali od tych co
    realizowali zyski? Gdy giełda podaje obroty np. WIG20 danego dnia i to jest
    1 mld zł to znaczy, że za 500 mln akcje zostały sprzedane i za 500 mln akcje
    zostały kupione. Przy realizacji zysków brało udział 500 mln. Co robili ci
    co kupowali za 500 mln? Nic nie warte interpretacje i tłumaczenia, które
    nie biorą faktów pod uwagę. Zwykłe chrzany ignorantów.