    From: zgred <z...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sytuacja banków w Polsce
    Date: Mon, 25 May 2009 08:19:18 +0200

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości
    > 1 Zmiana systemu (RP v 1, 2 itd) powinna być powodem do rewizji umów.
    Dlaczego? Czy MinFin 4RP miał podstawy do pokazania "wała" wszystkim,
    którzy kupili obligacje SP od 3RP?
    > 2 Umowa stała się niewykonalna z powodu bankructwa ICMPTZ?
    O ile wiem, państwo polskie (każde kolejne) nie ogłaszało bankructwa.
    Nawet hitlerowskie Niemcy (w pewnym zakresie) uszanowały prawo własności
    Polaków. Przejmując majątek państwa przejmuje się zobowiązania. Inaczej
    mamy do czynienia z bandytyzmem i rabunkiem jak w '45.
    > 3 Jeżeli zmiana systemu nie jest powodem do zmiany umów, to co jest?
    Masz na myśli "jednostronnego zerwania umów"? Powodem do zmiany są
    odpowiednie klauzule w umowie, renegocjacja umowy, aneks do umowy.
    > 4 Czy krwawa rewolucja naprawdę jest konieczna do zmiany umów?
    Krwawa rewolucja jest masowym bandytyzmem, który powinien być jak
    najsurowiej ścigany przez prawo (także międzynarodowe). Tzn
    rewolucjonistów - wieszać.

    > Przypominam też, że wcześniejsze umowy społeczne zakładały ścinanie
    > czarownic, władzę absolutną władcy itp. Mamy się tego też trzymać? Po
    > ilu latach absurdalne i niesprawiedliwe umowy wygasają? Nie wystarczy np
    > 10? Musi być 100 albo 500?
    Widzisz - w przypadku ubezp. emeryt. wystarczy "do śmierci
    ubezpieczonego". Inne umowy powinny określać czas obowiązywania.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.