    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Date: Tue, 10 May 2016 10:14:43 +0200

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Dodatkowo OIDP, była tam karencja dla polityków.

    A to musialbym sprawdzic, ale za to jest zapis "uczestniczyl w
    procesie tworzenia prawa ... lub jest profesorem" :-)

    =1590

    >Co nie przeszkodziło ci pisać o tym że Rzepliński stworzył ustawę,
    >którą
    >sam TK uznał za niekonstytucyjna. Smutne.

    Zaraz zaraz - w projekcie jest wybor sedziego na 3/2 miesiace przed
    uplywem.
    I o to poszlo wojna w koncu wojna.
    Tzn jak zglaszal w 2013 to chyba jeszcze nikomu nie byl termin wyborow
    w glowie.
    Przyswiecalo mu to, aby zachowac ciaglosc urzedowania - i sedzia byl
    wybrany zanim stary odejdzie.
    W swietle nowych propozycji PIS widac, ze to tez wazne.
    Choc w sumie juz bylo do przewidzenia, ze wybory beda jesienia 2015 -
    i sie pokryje z uplywem kadencji.

    Koniec koncow, jesli chodzi o terminy, to prawie taka sama wersje
    uchwalono, jakiej TK sobie zyczyl.
    I od wejscia ustawy w zycie powinny byc wybory sedziow na jej
    podstawie - czyli znow za starej kadencji (*).

    I gdyby nie ten art 135, to podtrzymuje - TK mialby problem z
    zakwestionowaniem wlasnego pomyslu.
    A tak mogl to spokojnie zrobic.

    Jakby parlament sie sprawa zajal szybko i uchwalil w 2014, to tez by
    afery nie bylo ... chyba ze PIS by dobrze policzyl.

    (*) - 3 miesiace przed uplywem zamyka sie liste kandydatow. Kiedy sie
    ich wybierze to juz ustawa nie precyzuje.
    Zglosic mozna bylo w starej kadencji, wybrac w nowej.

    Jedna rzecz pomylilem - to nie Duda podpisal ustawe, tylko jeszcze
    Komorowski.

    J.