    From: "PMZ" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szybsza spłata kredytu czy inwestycja oszczędności?
    Date: Tue, 23 Mar 2004 18:19:22 +0100
    Sender: p...@b...pl@host-ip154-184.crowley.pl

    > To nie jest tak oczywiste jak piszesz. Wszystko zalezy od zmian na rynkach
    > walutowych i papierow wartosciowych (patrz moj post ponizej). Przy splocie
    > pewnych zdarzen moze byc zupelnie odwrotnie, a prawdopodobienstwo ich
    > wystapienia jest podobne do Twojego scenariusza.

    Owszem, wszystko się zgadza, może być bessa, hossa, w górę, w dół, na dwoje
    babka wróżyła, analizuj, symuluj, ucz się inwestować, itp., wszystko
    prawda - ale z tego nic niestety nie wynika dla człowieka, który pytał o
    radę nt. inwestycji, (a nie nt. edukacji finansowej). Powiedzieć komuś
    "wiesz, różnie może być" to tak jakby mu nic nie powiedzieć.

    Biorąc kredyt, ten człowiek już raz zaryzykował, bo każdy kredyt to ryzyko.
    Mając możliwość szybszego wyjścia z tego ryzyka powinien to zrobić. Wchodząc
    w kolejne gierki z rynkiem finansowym (chcąc zyskiwać, zamiast jak
    najszybciej spłacić długi) naraziłby się na kolejne ryzyko. To moim zdaniem
    nie jest rozsądne. To nie są maklerskie dywagacje i obracanie cudzymi
    pieniędzmi bez odpowiedzialności, tylko życiowe decyzje i własne, żywe
    pieniądze. Dla mnie odpowiedź jest prosta i oczywista. :-)

    Ambiwalentnych stwierdzeń i eksperckich wypowiedzi, z których nic nie wynika
    jest pełno we wszystkich portalach finansowych, audycjach, "poradnikach"
    itp...

    Pozdr,
    PMZ