    From: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szybsza spłata kredytu czy inwestycja oszczędności?
    Date: Wed, 24 Mar 2004 13:21:17 +0000 (UTC)

    > Zdecydowanie popieram teze, iz ci ktorzy sie nie znaja na
    > rynkach finansowych powinni zabezpieczyc sie przed ryzykiem kursowym i nie
    > wdawac sie w zadne spekulacje.

    Jacku tu oczywiscie masz racje. Chce tylko przypomniec ze dyskutujemy nie o
    zabezpieczaniu sie firm przed ryzykiem kursowym, a o zaciaganiu kredytu
    hipotecznego w obcych walutach. Stad ja stawialem teze, ze aby wziac taki
    kredyt nalezy najpierw zdobyc wiedze jakie ryzyko moze sie pojawic. Ty
    wykorzystales swoja wiedze wybierajac kredyt w dolarach. Rowniez nauke
    doradzalem, gdyby chcial pospekulowac na rynku, o co zreszta pytal.

    I powtarzam raz jeszcze: to ze sie ktos dzis nie zna na finansach, nie znaczy
    ze moze nie chciec sie tego nauczyc jutro. To kwestia wyboru ile profesji
    chce sie jednoczesnie posiasc. Ty w koncu tez zajmujesz sie inna tematyka a
    laczysz ja z finansami. Uwazam tez, ze pewne minimum wiedzy o osobistych
    finansach kazdy powinien miec, niezaleznie czym sie zajmuje. Inaczej bedzie
    mial klopot z wyborem najprostszych produktow bankowych takich jak rodzaj i
    miejsce konta w banku, wybor lokaty, obligacji czy funduszu, nawet jesli to
    ma byc tylko fundusz pieniezny. Taki delikwent z powodu braku wiedzy, bedzie
    tez bardzo podatny np. na glupie rady sprzedawcow w bankach typu: "ludzie
    bierzcie kredyty w CHF bo to STABILNA waluta" - co zreszta sam pietnowales.

    A wiec "studenci do nauki !!!" ;-)

    Pozdrawiam
    Karolew

    PS
    Czy juz czas na przewalutowanie kredytow z dolarow na CHF? Euro do dolara juz
    ponizej 1,22.