    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <qh988u$dnd$1@gioia.aioe.org> <5d3841f1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9hne$1pu3$1@gioia.aioe.org>
    <5d386577$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9q43$111h$1@gioia.aioe.org>
    <5d3877e1$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <qha53j$kr8$1@gioia.aioe.org>
    <5d38a86d$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhae9r$eb$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Thu, 25 Jul 2019 17:01:47 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 20:47, J.F. pisze:

    >Jakiś argument?

    Przeciez pisalem - nie wiesz co autoryzujesz.
    Myslisz, ze doladowanie telefonu za 30zl, a to przelew na 100 tys.

    >Nie chcę. Chcę na urlopie mieć pewność, że pieniądze nie wyfruną mi z
    >konta. Dostęp do telefonu jest bardzo łatwy dla osób postronnych. Ot,
    >choćby zostawiam go w różnych miejscach. Rzecz jasna z
    >tokenem/hasłami czegoś takiego nie robiłem.

    A ja chce. Jak sie okaze, ze np gotowka potrzebna.
    Bo sie rewolucja zrobila i trzeba sp*, bo sie samochod zepsul ...

    Oczywiscie przyznaje, ze ten telefon niewygodny, bo plaza, basen,
    obsludze hotelu tez calkiem wierzyc nie mozna ...

    >Co jest proste. Np. na basenie nie pływam z telefonem. A zatem
    >zostawiam go w szafce, do której mają dostęp osoby trzecie.

    W hotelowym sejfie czy w szatni basenu ?

    Ale przy wyciaganiu z szafki wypadnie, rozbije sie na podlodze ... i
    problem :)

    >Świetna myśl! Mogę też zbudować własny bank. Super pomysły, ale
    >koszty kapkę za duże. No i nie rozwiązują kilku problemów, jak
    >wirusy,

    wirusow fabrycznie nie instaluja ... no, tylko niektore :-)

    Ogranicz dzialalnosc na tym telefonie, to wirusow nie bedzie.

    >a ostatnio też moda na klonowanie kart sim.

    Z sejfu, czy przez wyłudzenie od operatora ?

    >No właśnie. Zdecydowanie łatwiej odrzucić reklamację, obciążyć
    >klienta, a i prowizję od złodzieja naliczyć dla siebie. Ot - klient
    >winien, bo nie dochował należytej staranności.

    No ale autoryzujesz przelew z falszywej strony kodem z listy czy
    tokena,
    i kto jest winien ?

    >Coraz większym problemem są wirusy w telefonie.

    >Większym problemem zaczyna być telefon, a nie komputer.

    >Jakiś argument?

    No sam piszesz, ze coraz wiekszym problemem sa wirusy w telefonie.
    dostep do SMS jest latwy, dostep do wewnetrznych danych apki - trudny,
    bardzo trudny ...

    >A widzisz. Czyli da się. Pytanie otwarte dlaczego u nas jak zwykle
    >problemy...

    A wiesz jak to dziala ?
    Wypisujesz czek, dajesz/wysylasz komus, ktos go przekazuje do swojego
    banku, ten do twojego banku, twoj bank potwierdza i robi jakis przelew
    ... jak poczta dziala sprawnie, to 5 dni, jak gorsza to 2 tygodnie.

    Dostales czek ... ale nie wiesz czy dostaniesz pieniadze.
    Bo moze bez pokrycia, moze falszywy, skradziony ...

    W Anglii to jeszcze jakos tak bylo, ze skladasz czek w swoim banku,
    oni ci wpisuja kwote na konto, procenty leca ... ale wyplacic nie
    mozesz.
    Bo wystawca ma 14 dni na oprotestowanie czeku.

    System dla ludzi uczciwych, a nieuczciwym ... nie powinien bank konta
    zakladac.
    Dodaj do tego, ze wystawienie czeku bez pokrycia jest przestepstwem,
    wiec trzeba pilnowac ile sie ma na koncie ... albo lepiej wyrobic KK
    :-)

    A u nas banki troche gwarantowaly te czeki, wiec sie glownie baly, ze
    ktos wystawi tych czekow bez pokrycia, a potem nie splaci.
    W dobie bezrobocia wcale nie dziwne.

    >No i?

    >Mylisz się. Mogą powołać się na dostosowanie oferty do rynku czy inny
    >niewiele znaczący slogan.

    Jakos nie widzialem ostatnio. Masz przyklad
    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidu
    alny/post,8622.html

    Co prawda uzasadniaja wlasnym regulaminem ...

    Doplacic moze :-)

    J.