  • Data: 2010-12-15 12:32:20
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ja znam odpowiedź, a przynajmniej uważam, że znam. A brzmi ona:
    > dobrowolnie nigdy.

    Czyli scenariusz Grecki :-(

    > Kompletnie się nie zgadzam. Dodatkowo nie widzę grama sensu w łączeniu
    > zagadnienia zadłużania się samorządów oraz socjalizmu.

    W tym wątku już się na ten tamet rozpisywałem mocno. Związek jest ścisły i
    ogromny....
    Począwszy od sposobu "kreacji" pieniądza... vide rola Banków Centralnych w
    kreowaniu pieniądza z powietrza.

    > No tak. Państwo to kolejny podmiot na rynku.

    Podmiot, którego prawo się nie ima. Żadne inny podmiot nie może Cię legalnie
    okradać jeśli brakuje mu "paliwa".
    Państwo może zmienić prawo i już ma kasę - spróbuj nie płacić!
    Polska nie jest państwem prawa bo prawo nie może być narzędziem w rękach
    władzy a prawem czyli czymś co się nie zmienia a jeśli zmienia to vacatio
    legis powinno być wieloletnie (sic!) aby nie było możliwości używania prawa
    właśnie jako narzędzia do załatwiania doraźnych interesów.

    > Wprawdzie miałem na myśli samochód, ale po chwili zastanowienia Twój
    > pomysł bardziej mi się podoba! ;-)

    Tylko jak - czołgiem po masło? ;-))