    From: zbig <z...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tani kredyt bankowy, który zamierzam spłacić w pół roku
    Date: Sun, 10 Dec 2006 16:05:48 +0100

    Kolego
    strasznie zagmatwałeś sprawę że myślałem że się przez to nie przebiję,
    ale chyba zrozumiałem co Ty namieszałeś:

    1. nie dyskontujesz wartości pieniądza w czasie tylko dodajesz i mnożysz
    jak leci, a np. dla wysokości oprocentowania kredytu jak to chyba
    nazywasz "porównywalnego z lokatą" kluczowe znaczenie ma, czy opłata
    3000 jest poniesiona na początku (wtedy po prostu kredyt jest na 97tys.
    a raty takie jak dla 100 tys., czy z ostatnią ratą (wtedy te 3 tys.
    "ważą" już o wiele mniej - wg Twoich wyliczeń to w ogóle nie ma znaczenia.

    2. wprowadzając odpowiednie korekty do Twoich wzorów szacuję, że dla
    kredytu na 3,46% p.a., 3% prowizji na początku, równoważna lokata
    musiałaby być oprocentowana na ponad 7% p.a.

    3. ale co do Twoich wniosków to się zgadzam: ja bym wziął tani i długi
    kredyt w CHF a pieniądze ze sprzedaży mieszkania zainwestował w
    fundusze. jak na razie od kilku lat zyski z funduszy przekraczają raty
    kredytu w CHF, więc spokojnie bym sobie liczył kaskę, a gdyby nagle coś
    się zaczęło psuć (np. złoty zaczyna spadać) to sprzedał bym fundusze i
    dopiero wtedy spłacił kredyt.

    pozdrawiam,
    zk