  • Data: 2014-07-03 20:03:25
    Temat: Re: Tasmy prawdy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." 53b58105$0$2371$6...@n...neostrada.pl
    > on jeden moze nie, ale jakby tak wszyscy sie spozniali z placeniem
    > podatkow i deklaracjami ...

    >To co by było? Stawiam na to, że gdyby wszyscy spóźnili
    >się o rok -- byłoby źle, ale IMO on nie spóźnił się o rok,
    >ale o 2 dni.

    >Przypomnę Ci, że USy z zasady nie naliczają (przynajmniej do
    >niedawna tak było) odsetek karnych, o ile nie przekroczą one
    >6 pln, a to oznacza, że takie pieniądze nie potrafią wyrządzić
    >krzywdy państwu.

    No, 20 mln osob po 6 zl co miesiac to 1.44 mld. Spora kwota.
    Oni tych odsetek nie sumuja rocznie ?

    >Zauważ też, że w razie czego ;) urzędnicy proponują podatnikowi
    >wykazanie się niezaleganiem -- czyli nakłaniają do współpracy
    >po dobroci, nie siłą.

    No jak nie sila ? Po co ci takie zaswiadczenie ? Bo panstwo wymaga,
    jakby urzednik z jednego okienka nie mogl sprawdzic w sasiednim ...

    >Co to za bank, który dobija za jednodniowe spóźnienie?! Nawet
    >państwo ukróciło opłaty karne za brak minimalnej spłaty KK.

    Ukrocilo ?

    >Spóźnił się z wpłaceniem podatku wysokiego na około 500 pln
    >(na tej grupie nie ma bogaczy a rzecz dzieje się dość dawno)

    50 zl wydawalo sie duzo, wiec podatku moglo byc np 100 zl :-)

    >o 2 dni, za co został ukarany 10%?! To lichwa -- państwo
    >tępi praktyki lichwiarskie?...

    Oj tam, jeden mandacik, a punktualnosc na pare lat starczy :-)

    >On nie oszukał -- spóźnił się z zapłaceniem i dobrowolnie przyznał

    Nie mowie teraz o nim - beda ludzie, co powinni zaplacic duzo, wiec
    nie zaplaca wcale ... wiec musza byc kontrole.

    >się do tego. Naraził państwo na stratę 500 pln * 4% (wg Ciebie taki
    >jest roczny koszt pozyskania forsy przez państwo) * 2 dni / 365
    >dni...

    To ja moze sie spoznie 10 lat, zaplace potem z odsetkami, i prosze mi
    nic nie robic do czasu wplaty :-)

    >Zauważ, że więcej kosztuje praca urzędnika polegająca na
    >zastanowieniu się nad tym, czy to już przestępstwo, czy
    >tylko występek. ;)

    No i dlatego mandacik za 50 zl :-)

    >Taki kierowca stwarza poważne zagrożenie, co jest często wykazywane,

    Eee tam powazne, zamiast wypadku co 5 mln km, bedzie mial srednio np
    co 2 mln km.

    J.