    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: To dzie są teraz te Kioski RUCH?
    Date: Mon, 30 Oct 2023 16:33:19 +0100

    On Mon, 30 Oct 2023 00:09:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo w ogóle takie małe kioski przestają mieć sens. W kioskach sprzedawano
    > gazety - ale ja nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałem gazetę w ręku.

    Dokladnie.

    > Jest Internet. Drobne kosmetyki, to teraz się kupuje w sieciówkach.

    To chyba nie konkurencja, bo kioski sa/były pod ręką, a w z internetu
    bedzie za 2 dni robocze.

    > Bilety do autobusów są elektroniczne. Nie ma pomysłu do czego te kioski
    > by mogły służyć. Jeszcze papierowy tam kupowano, ale teraz to niemodne.
    > Nawet już mało gdzie tym handlują.

    Palaczy moze ubyło, ale chyba ciągle jeszcze są.

    Kolejna sprawa, to warunki w tych kioskach.
    Toalety zazwyczaj brak (były tez troche wieksze), a ogrzewanie teraz
    drogie. Lub chłodzenie.

    > Zresztą RUCH, to była taka nakładka. Kioskarze prowadzili własną
    > działalność gospodarczą. Budkę wynajmowali od RUCH i umowa nakładała

    A nie wiem czy mial wlasną działalnosc - raczej chyba "ajencja".

    > obowiązek kupowania od RUCH towaru. No to z automatu RUCH sobie mógł
    > ceny "z sufitu" dyktować. Znam szereg sytuacji, gdzie kioskarz po prostu
    > dogadywał się właścicielem budki i omijali RUCH. Było taniej, a przy
    > okazji nie było przymusu zakupu od RUCH. Co chciał, to od RUCH kupował,
    > a resztę. gdzie taniej.

    Tez niekonieczne to wszystkim pasowało, bo trzeba było sie starac o
    zaopatrzenie.
    We Wrocku się jakos nie potrafili dogadac o ceny/prowizje biletów ...
    no i najpierw znikły bilety z kiosków, potem kioski, a teraz i bilety,
    bo MPK postawiło na elektroniczne ...

    a tym "kupieniem od ruchu" tez nie takie proste było, bo oni
    przyzwyczajeni do swojego modelu, wiec umowa ajencyjna/dystrybucyjna,
    weksel od poręczyciela itd.
    Bo tak wprost kupić się nie dało - przyjąc towar, potem rozliczać.

    > Dystrybucję prasy przejął chyba KOLPORTER. Zresztą rynek takich drobnych
    > zakupów chyba przerzedł na sieć ŻABKA. Przynajmniej u mnie te ŻABKI są
    > wszędzie. Po prostu kioski RUCHu stały się zbędne, a nie było pomysłu,

    Zabki istotnie u mnie sa wszedzie, no - jeszcze jakies małpki czy
    ekspresy były, ale prasa to u nich margines.

    > na co by to zamienić. Wydaje mi się, że drobny handel powinien iść w
    > stronę automatów.

    A jakos tak papierosy u nas nie poszły.

    J.