    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 21 Sep 2023 08:37:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: To mi dopiero Expres
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 września 2023 o 20:26:49 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Citek był nadawcą. mBank był odbiorcą.
    > W Citku mamy 4 darmowe wypłaty gotówki (liczone 'na konto' a nie 'na
    > kartę'). Niedawno, jak zapłaciliśmy za 5-ą wypłatę to pisałem im, że to
    > jest jakaś bzdura, aby użytkownik karty miał z drugim użytkownikiem
    > uzgadniać liczbę wykonanych operacji. Z odpowiedzi wywnioskowałem, że
    > chyba stosują jakąś inną logikę od mojej.

    Hmm, jakoś coś mi się kołacze, że też o to pytałem, i odpowiedź była,
    że liczone jest 'per login' a nie 'per konto'.
    Ale z nimi ogólnie trudno jest się w czymkolwiek dogadać.
    I być może ja pytałem akurat o te 3 (na miesiąc) bezpłatne express-elixiry.
    Ale musiałbym odszukać.
    Kto ich tam wie, jak liczą.
    Po zaskoku, że do konta indywidualnego oraz do wspólnego mam tą samą kartę,
    którą sobie muszę "przełączać", nie dziwię się już tam niczemu.

    > W mBanku daliśmy się namówić na zmianę konta na jakieś tam
    > super-turbo-hiper i liczba wypłat jest nieograniczona (przynajmniej na
    > razie).

    Cóż, wniosek z tego - trzymać kasę w mbąku.
    I sprawić, żeby nowa kasa też trafiała do mbąka.
    A co, niech płacą za twoje wypłaty, skoro tak chcieli ci zrobić dobrze ;>
    Przy okazji oczywiście spełnisz warunek bezpłatności.
    Chyba że w citku jakieś oszczędnościowe jest.

    > Krótko po zleceniu tego przelewu wsiedliśmy w samochód i 3h jechania.
    > W czasie jazdy żona sprawdzała, czy już doszło i potem zaczęła szukać
    > takich informacji i mi mówiła, że według niej to powinno działać 24/7
    > więc widocznie źle zleciłem ten przelew.
    > Robiłem to pierwszy raz ale zarówno wypełniając zlecenia jak i
    > potwierdzając widziałem, że jest Express.
    > Jak w poniedziałek koło 12-ej kasa zjawiła się w mBanku to wyraźnie było
    > napisane, że to przyjechał Express. To już wiedziałem, że nie moja wina.

    No to widać był to express PKP ;>

    > Do odpowiedzi Citek dołączył długą informację dotyczącą roszczeń (ce
    > według ustawy klient może itp. - nie wczytywałem się).
    > Nie mam czasu na walki z wiatrakami - chcę jedynie rozumieć kiedy to
    > działa, a kiedy nie. Czy to aż tak dużo?

    Napisać raz jeszcze, krótko z poleceniem (bo prosić ich nie będziemy)
    dokładnego wyjaśnienia, co się stało, i czego nie robić, by się nie powtórzyło.
    Wspomnieć o Rzeczniku Finansowym, UOKiK oraz mediach ;>

    > Wiem, że u nich koło północy to system 'ma problemy' i na wszelki
    > wypadek na pewno nie zleciłbym przelewu Express gdzieś tak między 23:30
    > a 2:00. Ale ten przelew zlecałem w sobotę koło południa.
    > Czyżby koło południa w sobotę też należało wpisać na listę godzin 'be'.

    Mnie najbardziej ciekawi ta "metodyka autoryzacji zleceń".
    Obstawiam, że przelew był za duży i poszedł do białkowej weryfikacji.
    A że skończyły się czasy "citi home office" (gdzie decyzje kredytowe przychodziły
    w sobotnie przedpołudnia ;) to nikogo tam nie było.
    Jeszcze ciekawsze,że doczłapał dopiero w poniedziałek o 12 - dolce vita w tym citku
    :)
    No oczywiście może trzeba było pójść z dzieckiem do lekarza,
    ale raczej obstawiam śniadanko, kawkę, maile - i dopiero "zajrzymy czy coś tam czeka
    w systemie" ;>

    > W odpowiedzi na te przeprosiny zapytałem czy i jak zlecając taki przelew
    > mogę wiedzieć czy zlecam go skutecznie, czy nie.
    > Na razie nie dostałem odpowiedzi.

    Gdyby nie to, że tylko 3 darmowe, to radziłbym po troszku.
    Ale jest jak jest - więc po prostu gdzie indziej trzymać kasę.
    Ja mam pod ręką możliwość wypłaty z kont w 3 różnych bankach.

    > Jak kiedyś dojrzeję do apek to może potem kiedyś dojrzeję do blika.

    Póki co możesz spróbować z santanderem - jako (chyba) jedyny pozwala
    na wystawianie czeków blik ze "zwykłego" ST.
    Warto jeszcze wspomnieć ING, które z kolei pozwala na uzyskanie kodu blik w ST.
    Hmmm, właściwie to nie wiem, czy jest jakiś bank, w którym w "zwykłym" ST
    można zlecić przelew na numer telefonu...

    Co do czeków - ostatnio coraz więcej firemek zaczyna korzystać z przelewy24,
    ale we wq*ąco okrojonej wersji bez możliwości płatności kartą - jedynie "szybki
    przelew"
    albo blik.
    Przy okazji sprawdzę, czy działają czeki blik - w każdym razie jak ostatnio płaciłem
    "zwykłym kodem" to najpierw sobie powbijałem losowe numerki - i można było więcej
    niż 6, co pozwala mieć nadzieję na zadziałanie czeku (choć to dopiero nadzieja,
    jeszcze jest to dziwaczne "hasło do czeków"- więc najpierw trza sprawdzić).
    Bo jak sprawdzałem w terminalach, co prawda dawno temu, to na czek nie było szansy -
    max. 6 znaków
    i nic więcej (dla niezorientowanych - czek ma 9 cyfr + jeszcze trzeba dopisać
    4-cyfrowe "hasło do czeków").
    Działały za to w bankomatach.
    Inna sprawa że sama implementacja czeków w bankach bywała debilna - np. takie
    inteligo
    robiło blokadę na sumę wygenerowanych czeków - i to jeszcze +5zł do każdego czeku na
    poczet
    ew. opłaty za wypłatę z "obcego" bankomatu (tak jak durny milek nie pozwala/pozwalał
    - bo może
    już naprawiali - mi wyczyścić konta przelewem do odbiorcy "zaufanego" bo koniecznie
    chciał
    15gr rezerwy za ew. hasło sms).