  • Data: 2010-06-15 23:08:46
    Temat: Re: Tusku w Sandomierzu oberwał w ryja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek" hv8km0$cl0$...@n...onet.pl

    > He he Radku po 1989 a na pewno po 1997 to na pewno tam wladza nie budowala tylko
    prywatni ludzie- wladza jedynie wydawala
    > pozwolenia na budowe :)

    No właśnie! Wydawanie zgody. Wydawanie zgody to nie okazywanie dobrego
    humoru czy życzliwości, ale branie na siebie odpowiedzialności. :)
    Władcom ;) polskim chyba coś plącze się, jeśli/skoro uważają, że
    wydawanie pozwolenia nie ciągnie za sobą odpowiedzialności. :)

    Pozwalam -- czyli przemyślałem skutki i w razie wpadki jestem winny. :)
    (jestem winny, czyli uważam siebie za winnego i inni mnie uważają za
    winnego)

    Bywa jednak i tak, że ,,władcom'' (czasami naczelnikowi gminy; czasami
    prezydentowi miasta lub nawet państwa; czasami ojcu czy matce lub
    nauczycielce) wydaje się, że wydanie pozwolenia (zgody) to okazanie łaski. :)

    Ale już termin ,,uzgodnienie'' zazwyczaj jest dobrze pojmowany.
    Uzgodnić coś, to nie wymodlić, wypłakać, wyprosić na kolanach :)
    zgodę, ale coś ustalić, omówić, przygotować wspólnie -- na przykład
    określić warunki zabudowy czy zamieszkania. :) A to przeca pokrewne
    słowa -- o ile w słowach płynie krew. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'