    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: UOKiK pozywa BRE - kredyty hipoteczne
    Date: Mon, 30 Mar 2009 23:48:56 +0200

    news:gqra6j$cuv$1@news.wp.pl...
    > "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > Przyklad zupelnie nie trafiony. Umowy ciagle to cos zupelnie innego niz
    > jednorazowe transakcje.

    Jak coś innego. Bank zobowiązał się udzilić Ci kredytu oprocentowanego
    wg wskaźnika LIBOR powiększonego o 1pp marży, a teraz nagle twierdzi, że
    taka marża jest "be", bo lepiej by było jakbyś płacił marży 1,5%. Dokładnie
    to samo co marża w sklepie.

    > Bardziej podobne sa juz roznej masci abonamenty platne ratalnie...
    > telewizja, telefonia itp. Ja podpisalem umowe na telewizje kilka lat temu,
    > ostatnio znowu podniesli abonament, mowia ze to zwiazane ze wzrostem
    > kosztow, ale ja w to nie wierze. UOKiK jakos nie
    > pali sie zeby zajac sie tego typu firmami....

    Nie, bo tu masz konkretne kwoty, które zjada inflacja. W przypadku banku
    masz wskaźnik, który zależy m.in. od stóp procentowych, a nie konkretną
    kwotę.
    Nie ma to nic wspólnego z abonamentem - ten płacisz za _ciągle_
    świadczoną usługę. W przypadku banku, bank wykonał usługę (udzielił
    kredytu), skasował prowizję od udzielenia kredytu, a teraz chce zmieniać
    zasady.