    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: USDPLN - co jest grane ?
    Date: Thu, 31 May 2012 10:25:09 +0000 (UTC)
    <jq73ng$a5n$1@inews.gazeta.pl> <jq74ti$kab$1@inews.gazeta.pl>
    <jq75so$mj2$1@inews.gazeta.pl> <jq76ou$n8p$1@inews.gazeta.pl>
    <jq77oe$rrq$1@inews.gazeta.pl> <jq78d3$lpa$1@inews.gazeta.pl>
    <jq7dte$gsl$1@inews.gazeta.pl> <jq7fkq$q00$1@inews.gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nigdy nie zakładam, ze ktoś jest głupszy ode mnie. Sądzę, że B&H to byt
    > medialny, marketingowy. Nikt o zdrowych zmysłach nie kisiłby straty przez
    30
    > lat. Ja się osobiście z takimi ludźmi nie spotkałem.

    Ja znam dwóch ludzi, którzy trzymali akcje przez prawie/ponad 10 lat.
    Rzeczywiście obaj nie są o zdrowych zmysłach.

    "Wystarczy kupić i nic
> [...]
    > Jak ludzie cierpią przez działanie urzędników. O niczym innym się nie
    > mówi/pisze. I jakie wnioski?
    > Państwo trzeba wzmocnić, a na urzędników zatrudniać aniołów, którzy by
    > pracowali za darmo. Typowy przykład powiększania stratnej pozycji. Jak się
    > kończy takie działanie? Zamiast uciąć straty i pozostały kapitał przenieść
    > rokujące przedsięwzięcie to traci się dalej kapitał na beznadziejny
    projekt.
    > To musi się skończyć bankructwem. Do tej pory zawsze się kończyło.
    > Pomysł by pozbyć się państwa nie jest rozważany ani wypowiadany.

    Kilka miesięcy temu w swoim wpisie porównałeś państwo do religii.
    To było bardzo trafne, dlatego to zapamiętałem. Pozwolę więc
    sobie rozwinąć ten wątek.

    Większość ludzi wierzy w państwo, bo:

    Państwo jest wszechmogące.
    Państwo jest miłosierne ( dla złodzieji i gwałcicielów ).
    Państwo ma swój cel ( wzrost PKB nawet za cenę długu ).
    Państwo jest doskonałe ( o taki wizerunek stara się w mediach ).
    Państwo wie wszystko ( ABW, CBA ... ).
    Państwo jest sprawiedliwe ( czyt. sprawiedliwe "społecznie" ).
    Państwo kocha ludzi ( zwłaszcza tych, których doi z kasy ).
    Państwo jest wszechobecne ( najbardziej w gospodarce ).
    Państwo jest w 3 osobach ( rząd, parlament, sądy ).
    Państwo walczy ze złem ( szarą strefą ).
    Istnieją anioły (urzędnicy) i demony (kapitaliści).
    Istnieje Pismo Święte (konstytucja).
    Państwo ma swoje świątynie (urzędy, ZUS-y).
    Państwo ma swoich kapłanów ( biurokraci ).

    .. na razie skończyły mi się pomysły.

    pozdr.
    sys29