  • Data: 2007-09-29 11:16:23
    Temat: Re: Ubezpiecznie od niedokonanej platnosci online
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Nie "dzieckuj" mi. Dotychczas trzymales poziom, postaraj sie tak
    > kontynuowac.

    To zachowuj sie jak 18+.

    > Niedawno sam wrzucilem info na grupe, ze mozna i bez czytnika,
    > sczytujac dane zdalnie.

    Taaak, ze sciezki magnetycznej pewnie.

    > Natomiast sama idea kasjerki w markecie dalej zdecydowanie do tego mi
    > nie pasuje, zwlaszcza, ze ich stanowiska sa monitorowane przez kamery.
    > To juz musialaby byc kilkuosobowa grupa, co zbytnio zwiekszyloby
    > ryzyko wpadki.

    To sa kilkuosobowe grupy, oczywiscie. Ryzyko, podejrzewam, jest
    znaczne.

    > Jesli karta nie jast karta do platnosci internetowych (ma wylaczona te
    > funkcje) to jak mozliwe jest obciazenie ja platnoscia internetowa?

    Uczepiles sie tych transakcji internetowych, a one sa najmniej istotne,
    bo za nie placi sklep (lub jego ubezpieczenie, co na jedno wychodzi).

    > Systemy banku powinny wtedy traktowac ja jako zwykla plaska KK bez
    > takiej funkcjonalnosci i odrzucac wszelkie transakcje.

    Plaskosc ma sie nijak do transakcji zdalnych.

    > Z tym, ze takie sklonowane karty bywaja przewaznie wykorzystywane do
    > platnosci w internecie (tu to juz chodzi o dane karty a nie o sam
    > pasek magnetyczny) a glownie do wyplat z bankomatow.

    Nie. Jesli zlodzieje znaja PIN, wtedy bankomaty. Jesli nie, nagrywaja
    pasek na nowa karte i zakupy w sklepie.
    Klonowanie kart mialoby dokladnie zerowy sens, jesliby mialyby one byc
    wykorzystywane zdalnie - do tego pasek jest zbedny.

    > Raczej nie
    > czytalem, zeby sklonowanymi kartami nagminnie placono w realnych
    > sklepach - masz moze jakies linki do opisw takich sytuacji?

    "Nagminnie" to nie wiem, to nie jest scisle pojecie.
    Linki - musialbys poszukac, bylo takze w Polsce kilka takich glosnych
    spraw.

    > Z tym, ze dyskusja dotyczy tego, ze o ile transakcje w realu sa w
    > miare zabezpieczone mechanizmami prawnymi na mozliwosc ich reklamacji
    > (w miare - zona, slusznie czy nieslusznie zlozyla reklamacje 2-ch
    > transakcji w Eurobanku i nie otrzymala jakiejkolwiek odpowiedzi) to
    > reklamacje transakcji internetowych sa praktycznie zalezne jedynie od
    > dobrej woli banku.

    Tyle ze to sie Tobie tylko tak widzi, ale ja na to juz nic nie poradze.
    --
    Krzysztof Halasa