    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Uczmy sie od Irlandczykow
    Date: Fri, 18 Sep 2009 11:29:58 +0100

    skawet wrote:
    > Nie ma tu nic odkrywczego, niektórzy sprzedają surowiec, a inni
    > dopiero przetworzony produkt tzw. integracja pionowa (np. kompanie
    > naftowe wydobywają ropę, przetwarzają i sprzedają benzynę inni złamują
    > się tylko wydobyciem i sprzedają go takim firmom jak Orlen).
    > Jednak w opisanej sytuacji prawdziwą wartość dodaną daje stworzony
    > wizerunek marketingowy. Nic jednak nie szkodzi aby

    > ale nie widzę powodu dlaczego akurat tym musi zimować się koniecznie
    > KGHM o wiele lepiej zrobiła by to prężna firma jubilerska dodając
    > sobie znaczek np. "polskie złoto"

    Facet o powszechnie znanym nazwisku jakie wstydzie sie w tym kontekscie
    wymienic, rodem z Wilna, oferowal mi kiedys w Londynie
    rozne zlotka. Swinki wzialem mimo ze tam tez lzy i pot skazanych na
    katorge Polakow byly ale juz zydowskich kolczykow, pogietych
    i nie do pary, nie chcialem wziac do reki. Zabierz to sprzed moich
    oczu bo tam jest krew zydowska na tym zlocie - powiedzialem ze wstretem.
    Od jego kuzyna wiedzialem skad owo zloto sie bierze. To tatus owego
    faceta prowadzil w czasie wojny knajpe w Wilnie.
    W knajpie bywal pewien major SS, pil i gral w karty. Jakos wolal to
    robic z Polakami niz u szaulisow a przy tym honorowy to byl gosc,mowiono.
    Gdy sie zgral to zostawial samochod przed knajpa w zastaw. Wieczorem
    pewnie dlug splacal kolczykami.

    Mysle tak sobie, ze gdybym mial wydawac corke za maz czy tez chrzcic
    dziecko to bym wolal doplacic by miec gwarancje, ze zlota obraczka
    czy krzyzyk dla dziecka sa czyste, nie ma na nich ni kroply krwi i lzy
    ludzkiej.
    Mozna to zagwarantowac: pokazac spasionych bykow, solidaruchow z KGHM,
    jak im dobrze; certyfikat od lokalnego ksiedza. Sprzedawac potem oficjalnie
    na Allegro i ebayu.

    fatso