  • Data: 2007-03-18 21:40:24
    Temat: Re: Umowa o kartę kredytową z mbank
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > 1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy.
    > 2. Termin spłaty kredytu wynosi 12 m-cy od dnia postawienia kredytu do
    > dyspozycji Posiadacz rachunku (...)
    >
    > O co biega?
    Kupując przy pomocy KK bierzesz kredyt, który musisz spłacić maksymalnie w
    ciągu 12 miesięcy.

    > Czyli karta kredytowa (jako "usługa") jest odgórnie trktowana jako kredyt?
    > Czy wysokość dostępnego kredytu (limi karty) wpływa na koszt jej utrzymania?
    > Czy też ma tu znaczenie TYLKO wielkość "zadłużenia" a nie limitu?
    Tylko wielkość zadłużenia.

    > $8
    > 1. Szacunkowa maksymalna wysokość całkowitego kosztu kredytu, który
    > zobowiązany jest pokryć Posiadacz rachunku, łącznie z odsetkami, opłatami i
    > prowizjami, wynosi xxx zł.
    > 2. Szacunkowa maksymalna łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji
    > związanych z zawarciem niniejszej Umowy, wymienionych w niniejszej Umowie,
    > wynosi xxx zł.
    >
    > Co to za maksymalne kwoty?
    > Przyznany limit to 10k PLN, oprocentowanie 19%.
    Ile faktycznie będzie Cię to kosztowało. Tam chyba są też podane założenia dla
    jakich jest to obliczane.

    > Jestem TOTALNYM laikiem w temacie. Takich podstaw, o które pytam, nigdzie
    > nie znajdę :-)
    > Na czym w ogóle polega użytkowanie KK ?
    Idziesz do sklepu, kupujesz i zamiast gotówką płacisz kartą.

    > Mam kartę i przyznany limit. Kupuję coś, płacąc kartą; kwota: 5000 zł.
    > I co dalej?
    Potem musisz oddać te 5000 zł. Jeśli to zrobisz przed terminem podanym na
    wyciągu, to oddasz tyle ile wziąłeś. Jeśli później, to będziesz płacił
    dodatkowo odsetki.

    > KK jest "powiązana" z ekontem i sama sobie ściąga ile chce i kiedy chce na
    > spłatę zadłużenia?
    > Czy sam muszę przelać (? KK to "konto"? Mogę na nie przelewać?) określoną
    > kwotę w określonym terminie?
    Samo Ci się nie sciągnie (poza jednym przypadkie, ale o tym za chwilę). Musisz
    dokonać spłaty ręcznie - wtedy sam decydujesz jaką kwotę i kiedy. Warto jednak
    brać pod uwagę minimalną kwotę do spłaty - jeśli zechcesz spłacić mniej,
    będziesz miał kłopoty.
    Możesz również zadzwonić na mLinię i złożyć dyspozycję automatycznej spłaty.
    Wtedy podajesz procent kwoty jaki chcesz aby był automatycznie spłacany.
    Automatyczna spłata dokonywana jest w dniu terminu zapłaty o godz. 20.

    > Załóżmy, że "spłaciłem" w przeciągu 54 dni 4000 zł. I co dalej? Jakieś
    > odsetki będą naliczane od kwoty 5000, czy od niespłaconych 1000 zł?
    Niestety od całości (5000). Gdzieś w regulaminie jest to napisane.

    > Jak widać - kompletnie nie mam pojęcia, jak działa karta kredytowa. Jak
    > wygląda jej obsługa. Na co zwracać uwagę i ile będzie mnie kosztowała
    > (zakładając spłątę wszystkego w terminie oraz wariant II - naliczanie
    > odsetek)
    Przy spłacie wszystkiego w terminie będzie Cię kosztowała tylko tyle ile opłata
    roczna (przy dużych obrotach jest ona zwracana). Osobiście uważam, że
    bezsensowne jest nisepłacanie wszystkiego w terminie gdyż to sporo kosztuje.
    Uważaj na bankomaty. Przy korzystainu z nich nie działa grace period (odsetki
    liczone są od razu) o dodatkowo płacisz prowizję (chyba 3%).
    Transakcje w walutach obcych też są przeliczane po niekorzystnych kursach i
    obowiązuje opłaca (chyba 2%) za przewalutowanie.

    > Czy jest miejsce w sieci, w którym wyczytam wszystko opisane jak dla
    > inteligentnych inaczej? ;)
    > Wszędzie są ogólniki, z których wynika, że podstawy powinienem znać. A ja
    > ich nie znam.
    > Więc prośba o opis.
    Przeczytaj dokładnie regulamin. Tam jest sporo ciekawych rzeczy.

    > Z góry dzięki
    Proszę bardzo.