    From: "Krecik" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Umowy bankowe] Granda z BTE
    Date: 9 Dec 2005 09:21:24 +0100

    > Od nastu lat mamy w Polsce wolność gospodarczą i konkurencję na rynku banków.
    > Banki to instytucje prywatne (najczęściej i w znacznej części). Tak więc coś,
    > co udało się w jednym banku, nie musi udać się w drugim.

    Taka sama wolnosc masz przy wyborze paliwa czy uslug telekomunikacyjnych
    Gdzie chcesz kupic paliwo od Orlenu czy Lotosu? A telefon zalozy Ci TPSA (0
    wyboru) a gdy chcesz komorke to sa 3 sieci ktore sa w zmowie cenowej i nie
    obniza kosztow polaczen. Tak samo masz 10 bankow i jezeli kazdy cos takiego
    wpisze (BTE) to Twoj wybor sie konczy. A zjawisko to jest opisane w ksiazkach
    od ekonomi i nazywa sie OLIGOPOL. Uwazam ze od tego sa instytucje typu nadzor
    bankowy (w przypadku telekomunikacji URTiP a dla paliw jest tez jakas tam izba
    paliw plynnych) zeby takie zapedy studzic. I dlatego uwazam ze moje pytanie nie
    jest bezsensowne.

    Patrz wyzej na argumentacje

    Pozdrawiam
    Krecik