    From: Catbert <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Umowy bankowe] Granda z BTE
    Date: Fri, 09 Dec 2005 12:47:16 +0100

    On 12/9/2005 11:49 AM, maho wrote:

    > Ale możesz zrobić niedozwolony debet. I bank chce się zabezpieczyć przed
    > tym. Inna sprawa że tego niedozwolonego debetu prawdopodobnie byś nie
    > zrobił na 30.000 (chociaż jakbyś się postarał .....)

    Swego czasu wspisywano z rozdzielnika 100 tys.

    Banki zdają sobie sprawę, że taki zapis, o ile jest całkowicie
    jednostronny (np. w przypadku, gdy taki tytuł nijak się nie pojawi, bo
    klient nie korzysta z produktu, który mógłby go wygenerować) - stąd
    racjonalizują kwotę.
    Np. do karty Visa Economic Mille z limitem ok. 6 tys. egzekutor liczy na
    c.a. 15 tys. złotych.

    Wpisanie dużej kwoty do tytułu odstrasza klienta, ponadto może - czego
    nie da się wykluczyć - skłonić do oszustwa nieuczciwego pracownika banku.

    Wymagający klient będzie się domagał, by zapisy umowne posiadały walor
    ekwiwalentności - bank to nie mafia, żeby groził śmiercią (finansową) za
    200 zł debetu.

    Pzdr: Witek