  • Data: 2011-04-03 09:08:20
    Temat: Re: Unikajcie tego g*wna kokos.pl
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "An" <a...@n...com> napisał w wiadomości
    news:in6q6q$jkn$1@news.onet.pl...

    > Czyżbyś wykluczał presję społeczną jako skuteczny instrument? W wolny
    > rynek także nie wierzysz?

    Wierzę. Tylko nikt sensowny nei zaufa tak ogólnie podniesionym zarzuto, bo
    to na odległość mi "śmierdzi" prowokoacją i pieniactwem.

    > Owszem, masz rację. Jednak serwis był i jest pełen górnolotnych frazesów
    > o szczytnej idei współpracy ludzi, którą BM po prostu blokuje swoim
    > modelem biznesowym. Kokos o wiele bardziej łączy strony umowy niż
    > Allegro, bo jest jedynym kanałem kontaktu i jedynym kanałem realizacji
    > umów. Więc nie może zlewać użytkowników tak samo jak Allegro.

    Co to znaczy jedynym? Nie mozecie się przez telefon umówić na kawę? Bo w
    wypadku ALLEGRO oni też chcą być jedyni. A w praktyce, to z tym różnie
    bywa.

    > To nie jest spór między użytkownikami!
    >
    > Niniejszy wątek m.in. wskazuje, że BM próbuje z każdej kwestii urobić
    > spór między userami a sama stanąć z boku. Wskazałem m.in. kwestie
    > monitów, które inicjuje jeden user, dostaje i opłaca drugi user a kasę
    > czerpie BM. To świadoma polityka firmy antagonizacji stron umowy.

    Rozumiem o co Ci chodzi, tylko nie mogę pojąć, z jakiego powodu uważasz to
    za niewłaściwe. Jak adwokat pisze wezwanie do dłużnika w imieniu
    wierzyciela, to normalnie też ostatecznie za jego usługę płaci dłużnik w
    kosztach procesu. No i co w tym złego? No i adwokat też przecież nie
    partycypuje w ryzyku transakcji, ale czerpie korzyść z tego, że ktoś się
    nie wywiązał ze zobowiazania. Radcy prawni. WIndykatorzy. I nikt nie
    prostestuje, bo to normalna sytuacja. Czemu akurat administrator kokos.pl
    ma być gorszy.

    > Otóż to. Właśnie sam rezygnuję. Ze względu na charakter potrwa to dłużej
    > i przedstawiam innym argumenty, by się zastanowili.

    To rozumiem i szanuję. Tylko po prostu w mojej ocenie zupełnie
    niepotrzebnie w tak nerwowym tonie podnosisz różne argumenty, które są
    niewiarygodne.

    > Nie masz racji. Taki charakter "serwisu wysokich odsetek i ryzyka"
    > pojawił się dopiero z biegiem czasu i teraz właśnie Twoje argumenty mają
    > sens. Przed laty serwis pełen był frazesów nt. górnolotnych idei... Przed
    > ich powielaniem i wiarą w nie właśnie przestrzegam.

    Fajno, tylko chyba trochę to nieracjonalne. Nikt poważny w takie hasła nie
    wierzy, a niepowazni i tak Cię nie zrozumieją, zanim sami się nie
    przekonają. Firma, to firma. To nie partia polityczna czy stowarzyszenie,
    by mieć jaką ideologię. Firma ma przynosić zysk właścicielom, a wszelkie
    ideologie, frazesy czy inne działania są po prostu jedynie narzędziem do
    realizacji tego celu. Im szybciej to zrozumiesz, tym mniejsze straty
    poniesiesz.