  • Data: 2008-08-06 08:05:58
    Temat: Re: Usrednianie ceny nabycia jednostek funduszu
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    root pisze:
    > Malo. Zrob to tak jak ja dla 2000 probek wtedy procenty bylyby bardziej
    > wiarygodne.

    Mysle ze czy wplata jest pierwszego dnia miesiaca czy dla kazdego dnia
    mozliwego policze wyjdzie podobnie.

    >Ale nie to jest wazne. Udowodniles znana prawde: im wieksze
    > ryzyko tym wiekszy zysk. Wpłacanie rozłożone w czasie jest obarczone
    > mniejszym ryzykiem i przez to zysk jest mniejszy.

    Wplata jednorazowa wcale nie jest wiekszym ryzykiem bo sznasa na wieksza
    wygrana jest wieksza niz 1:1 a maksymalne przegranie 17% potencjalne
    wygranie 34% z usrednianiem.

    >Poniewaz do fundow nie
    > wplaca sie pieniedzy po to zeby grac tylko po to zeby inwestowac w dlugim
    > terminie ja i tak wybralbym regularne oszczedzanie zamiast jednorazowej
    > wplaty mimo gorszych wynikow.
    > Trzeba po prostu wiedziec ile chcesz przeznaczyc na oszczedzanie (fundy i
    > giełda w zaleznosci od preferencji) a ile na zabawe (futy).

    Tutaj raczej chodzilo o to ze posiadasz 50tys a nie regularne
    oszczedzania bo to inna bajka na inny wpis

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/