    From: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W Expanderze taniej niż w banku
    Date: Wed, 3 Mar 2004 20:06:58 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@80.51.90.94

    Użytkownik "Dżony Bigut" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c257s4$fhs$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    Expander

    > To mnie zadziwia. Banki które wydają olbrzymie pieniądze na utrzymanie
    dużej
    > sieci placówek, chcą sprzedawać kredyty za pomocą pośredników i płacić im
    > prowizje. Czy oni uważają że placówki powinny służyć tylko do operacji
    > pieniężnych? Wydaje mi się że powinni raczej zastanowić się nad
    zwiększeniem
    > wydajności tych placówek. To jest silny brak wiary w to że pracownicy są w
    > stanie zwiększać sprzedaż produktów!!
    > Pozdrawiam
    > Dżony Bigut

    Okazuje się, że zwykli zjadacze chleba mają większe zaufanie do takich
    instytucji. Myślą, że te instytucje sa bardziej obiektywne i zaproponują im
    odpowiedni (tańszy) kredyt niż bank, który chwali tylko swoje. Być może tak
    jest - nigdy nie skorzystałem. Pamiętam jak w czasie boomu na kredyty
    samochodowe banki podpisywały z dilerami umowy na pośrednictwo. Po pewnym
    czasie okazało się, że największy "popyt" był na kredyt, od których
    sprzedawcy mieli największe prowizje. Kredyty te wygrywały też tym, że
    formalności załatwiał pośrednik.

    PrzemB