  • Data: 2003-09-12 15:13:53
    Temat: Re: W czym brać kredyt?
    Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak masz dość kasy, żeby spłacać na początku wysokie raty - to w PLN, jak
    > masz mniej kasy - to w CHF. Ja mam kred.w CHF od 4 lat i rata nigdy nie
    > zbliżyła się nawet do tej, którą bym płaciła, jakbym wybrała PLN.

    Rata może nie ale porównaj ile masz jeszcze do spłacenia (w PLN) po aktualnym
    kursie sprzedaży CHF, w stosunku do sytuacji gdybyś wzięła kredyt w PLN.
    Popełniasz bład w rozumowaniu, który niestety często występuje na tej liście.
    Mianowicie, ludzie sądzą, że jeżeli kurs sprzedaży CHF wzrasta np. o 10% to
    jest to równoważne wzrostowi oprocentowania o 10%.
    Przykład takiego rozumowania.
    Aktualne oprocentowanie CHF równa się 3%. Kurs sprzedaży CHF wzrasta o 10%,
    czyli odpowiada to oprocentowaniu 3,3% i jest to jeszcze daleko do
    oprocentowania w PLN, które aktualnie jest na poziomie 6-7%. Jestem szczęśliwy.

    Ponadto 4 lata temu oprocentowanie w PLN było bardzo wysokie w porównaniu do
    oprocentowania w CHF. Teraz różnica ta DRASTYCZNIE się zmniejszyła.
    Pozdrowienia Tensor1