    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?
    Date: Tue, 16 Mar 2010 20:27:11 +0100

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > i ECB. A to spowoduje zmniejszenie różnic pomiędzy WIBOR i EURIBOR.

    I znowu z ciekawości: który do którego się przbliży i dlaczego? Bo w PL
    przebąkuje się coś już o podnoszeniu stóp, a biedny ECB musi się
    dostosowywać do skostniałych "gospodarek" Niemiec i Francji, jak tu
    podnosić stopy?

    > Tak? To o co były te płacze w mBanku? Tak dla zasady?

    W Mbanku- z tego co wiem- to zupełnie inna historia, a nie płacz o to,
    że ktoś ma kredyt walutowy lub w PLN. Tam się zmieniły zasady obliczania
    oprocentowania i ci, którzy mają stare zasady, płaczą. Według mnie bez
    związku- jest przecież multum innych banków.

    > Raczej nie. Dużo kasy bym na to nie postawił, ale wcale nie wydaje mi
    > się to skrajnie mało prawdopodobne.

    Właśnie... W braniu kredytu na 30 lat wszystko jest "raczej", a kredyt w
    PLN przecież też niesie ze sobą wieeele niewiadomych. Bo jak tutaj
    rozmawiamy o możliwościach tego, że kredyt walutowy stanie się mniej
    opłacalny niż teraz, to też trzeba dopuścić taką, że to kredyt w PLN
    jeszcze straci na atrakcyjności... Bo jak już przyjdzie naprawdę "co do
    czego", to gdyby PL miała wchodzić do strefy EUR to osłabienia złotówki
    to raczej nie przyniesie.

    > Zdecydowanie tak.

    O to zapytałem już wyżej :)

    --