    From: "Vei" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W którym banku kredyt hipoteczny?
    Date: 25 Feb 2006 21:56:59 +0100

    > Ja chyba wybiore PTF mało papierów i niskie oprocentowanie PLN (4,9% i 1%
    > prowizji od marca 2.64 %) W BPH tez mało papierow jednak wycene musi
    > specjalista robić i oprocentowanie wieksze. Z uwagi na niski kurs CHF jednak
    > wezmę w pln. Oprocentownie na podstawie libor.

    Co do PTF to jeszcze tydzien temu wychwalalabym ich pod niebiosa. Szybko,
    sprawnie i bezbolesnie 2 lata temu zalatwilam kredyt hipoteczny. Wymarzylo mi
    sie zamienic mieszkanie na wieksze, wiec sprzedaje male i chce splacic kredyt.
    Oczywiscie zanim sprzedalam dowiedzialam sie i w PTF (biuro) i na Infolinii
    jakie koszta mnie czekaja (80 zł za aneks do umowy = zamkniecie umowy
    kredytowej) i nic wiecej zapewniano. Zrobiono mi na Infolinii symulacje ile mam
    do calkowitej splaty kredytu (nie wiem jak to wyliczyli, ale bylo 400 zł wiecej
    niz wynikalaoby to z harmonogramu). OK, nie burzylam sie. Zanioslam pisemko o
    zamiarze wczesniejszej splaty do ich biura i pozostawilam za potwierdzeniem
    przyjecia. Nastepnego dnia dzwonie na Infolinie by potwierdzic, ze moje
    oswiadczenie o splacie kredytu dotarlo, a tu nic nie ma w systemie. Wiec wysylam
    jeszcze raz faxem i dzwonie po 5 godzinach - nadal nic. Ale nieszkodzi - mam
    potwierdzenie, ze zostawilam pismo w biurze i wysylam kaske przelewem. Dwa dni
    pozniej dzwonie i pytam czy moga juz zamknac umowe, a oni mi na to, ze jest
    niedoplata. Jakim cudem, skoro panienka z Infolinii sama mi wyliczyla ile mam
    zaplacic. KOnsternacja, 15 minut sluchalam muzyczki i mnie rozlaczylo. Dzwonie
    jeszcze raz, pytam dokladnie o nazwisko pana z obslugi i dopiero naswietlam
    sprawe. Twierdzi, ze dowie sie skad niedoplata, po 3 minutach bierze moj nr
    telefonu, ze oddzwoni. Oddzwonil i infomuje mnie, ze jednak za wczesniejsza
    splate kredytu jest jeszcze dodatkowa oplata kompensacyjna, za to, ze w
    pierwszym roku bylo nizsze oprocentowanie. Niby to w umowie jest, ale w umowie
    nie ma, wiec zapewne jest w Regulaminei lub Tabeli oplat i prowizji. NIe mam
    tychze dokumentow sprzed 2 lat albo w moim balaganie znalezc nie umiem. Doplace
    oczywiscie grzecznie te oplate kompensacyjna, ale wkurzylo mnie, ze doplacic
    musze jeszcze odsetki od tej kwoty, bo w dniu splacania kredytu ja powinnam
    zaplacic (szkoda, ze nikt mi tej oplaty z Infolinii nie wyliczyl). Sama kwota
    nie byla olbrzymia (bo kredyt niski), ale stanowi 2,5 % wartosci kredytu, wiec
    przy duzym kredycie - cos to juz jest. I jestem tydzien w plecy, bo umowe
    powinni mi zamknac w ubiegla srode, a teraz najwczesniej zamkna w przyszla
    srode, chyba ze znow sie jakas oplata kompensacyjna wygeneruje w ich systemie na
    moim koncie.

    Zadzwonilam jeszcze raz na Infolinie zeby dac upust temu co mysle, o takim
    traktowaniu klienta (bo nie chodzi o te oplate kompensacyjna, ale o to, ze mi
    opozniaja sprzedaz mieszkania przez swoja niekompetencje), a pani na to, ze
    przeciez maja tylu klientow, ze nie sa w stanie do kazdej umowy prawidlowo
    wyliczyc kwote splaty. To moze lepiej niech obsluguje taki PTF 10 klientow
    rocznie, a nie tysiace.

    NIE POLECAM, bo de facto wczesniej kredytu nie mozesz splacic, bo sa oplaty
    kompensacyjne (ladnie sobie nazwali), o ktorych ani slowa w umowie, a pewnie
    jest wzmianak w Regulaminie.

    Pozdr.