    From: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WAP [było: Re: pusta odpowiedĹş z mBanku]
    Date: Sat, 28 Jul 2007 07:17:14 +0200

    Piotr Zawadzki wrote:

    > Dla potomności - pytałem mBanku, dlaczego nie mogę się zalogować do mB
    > przez WAP. Wiadomość od mBanku sprowadza się do informacji:
    >
    > "Uprzejmie informuję, że problem, o którym Pan pisze wynika
    > najprawdopodobniej z faktu, iż posiada Pan aparat z zainstalowana wersja
    > WAP 2.00. W chwili obecnej w tej sytuacji nie będzie możliwości
    > zalogowania się do serwisu WAP mBanku, gdyż mBank nie pracuje nad
    > wdrożeniem tej wersji ze względu na zbyt małe wykorzystanie usługi WAP.
    > Oprócz tego telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie standardowe
> [...]
    (...)

    I jeszcze drugi mail przyszedł, podobny w treści (przepraszam za
    'krzaczki', ale to wina dekodowania z base64):

    "Witam,
    Uprzejmie informuje, i? Telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie
    standardowe oprogramowanie, które nie wspó3pracuje prawid3owo z serwisem
    mBanku. Niestety nie bedzie mo?liwości zalogowania sie.
    Natomiast z iinych aparatów aby zalogowaa sie do serwisu transakcyjnego
    mBanku nale?y:
    1. Bya posiadaczem lub pe3nomocnikiem ogólnym do rachunku w mBanku,
    2. Ustanowia has3o do us3ugi WAP,
    3. Posiadaa telefon obs3ugujący protokó3 WAP i bya abonentem sieci (Plus
    lub Ideia lub ERA),
    4. Uaktywnia us3uge WAP u operatora sieci telefonii komórkowej GSM, w
    chwili obecnej sprzedawane telefony posiadają skonfigurowane po3ączenie
    na karcie SIM ze stroną g3ówną operatora, tak wiec nie ma konieczności
    dokonywania konfiguracji.
    5. Posiadaa telefon obs3ugujący WAP 1.2.1. Telefony obs3ugujące WAP 2.0
    nie bedą wspó3pracowa3y z naszym systemem transakcyjnym.
    6. Nie jest mo?liwe zalogowanie sie do mBanku poprzez u?ycie
    przeglądarki XHTML(najnowsze modele telefonów komórkowych jak: Nokia
    7600, 7610, 7250i, 6600, 6670).
    jak i z telefonów Siemens, Sagem i Samsung"

    No tak, główni producenci telefonów komórkowych mają "nie standardowe"
    oprogramowanie, więc niech się martwi klient, że ma nowy telefon, z
    nowym softem. I po co człowieku kupowałeś nowy telefon? ;-)

    PWZ