    From: "DJ" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: WIG20 - wyjątek na skalę światową
    Date: Thu, 29 Jan 2009 14:45:19 +0100

    > Jesli ktoś ma wątpliwości, czy WGPW to bananowa giełda, to dzisiejsza
    > sesja (i cały ten tydzień) chyba je rozwiała. Moja prognoza o wzrostach
    > dotyczyła DAX-a i tam oraz na innych cywilizowanych rynkach się sprawdza.
    > Myślałem, że WIG20 nie będzie wyjątkiem, ale się myliłem.
    > Chyba się przeniosę na DAX-a całkowicie.

    Porownaj sobie DAX z FW20 w dluzszej perspektywie np. roku:
    http://stooq.pl/q/?s=dax&d=20090129&c=1y&t=l&a=lg&b=
    1&r=fw20
    Widac, ze oba wykresy sa bardzo mocno skorelowane.
    To, ze DAX ostatnio troche podciagnal, a FW20 zostal w miejscu to nie powod
    sadzic, ze ta korelacja sie rozjezdza. Trudno wymagac, zeby wykresy sie
    idealnie pokrywaly. Zreszta wtedy zaraz by byly glosy, ze GPW to bananowa
    gielda, bo nasladuje DAX czy DJIA. Zreszta jak nie nasladuje to tez piszesz,
    ze bananowa. Ludziom to nie dogodzi :)

    Pozdrawiam

    Darek